ÅlderB

Ålder S

ÅlderJ

tisdag 1 maj 2012

Sköna maj välkommen!

Då var det maj då… Inte klokt vad tiden går. Man vänjer sig aldrig… Har jobbat tre veckor på nya jobbet och kommentaren är: Jag vänjer mig förhoppningsvis och jag får ge det lite tid…

Tre veckor utan hund oxå. Har nästan vant mig vid att få slänga alla matrester… Kan ju konstatera att det blir skitigt på ett helt annat sätt när man inte har hund. Nu blir det skitigt i hallen (förstås) och i köket vid köksbänken och under bordet. Innan låg det ju drivor i hörnor och under side-bordet o så, där man inte var och hundhåren kunde samlas i fred typ. O matsmulorna åts upp… Men det är nog renare nu ändå även om det behövs dammsugas rätt ofta fortfarande.

Lilleman har hunnit bli 20 månader… Stora killen. Språket bara exploderar, nya ord hela tiden och två- och tre-ords satser (på hans sätt) kommer oxå nu. Han lyssnar o snappar upp ord hela tiden. Och försöker härma om man säger nåt nytt ord.

Favvisarna är bollar (bonne), bilar (brrm brrm) och vapen (panga). Man skulle kunna tro han är kille med storebror Blinkar.

Bada har han blivit lite mer rädd för tyvärr. Det är nog vår Pax-fläkt som spökar för den gillar han inte alls. Fast idag gick det hyfsat när han fick bada med Josefine och slapp sitta ner… Vatten är han inte rädd för iallafall och det är ju bra.

Helgen har varit lång denna gången då valborg var en måndag och klämdag. Jag och barnen har varit lediga i fyra dagar. Sååå skönt! Som vi har njutit! Och fint väder har det varit oxå. I lördags regnade det på fm men sen blev det bra, i söndags blåste det men var fint, igår var det strålande, varmt o stilla (hur ofta är det det på valborg???) och idag har det varit rätt varmt, strålande sol och lite blåsigt. Lite röd har man blivit på exponerade ytor.

I söndags (blåsiga dagen) stack vi ut allihopa på em och tog några cachar med GoS (Casanegra). Vi gick längs järnvägen och fick titta på både hästar, får och grisar. Lilleman åkte rygga en del men gick en hel del oxå. Jätteduktig är han! Knatar på hur fint som helst Rött hjärta. Han gillade djuren men alla är Bäää Blinkar.

Igår jobbade A till 16 och sen blev det grillparty hos ToA. Jättemysigt med riktig eld och korvbuffé. J sov hos kompis och det var tillslut inte så många som brydde sig om stora brasan så vi gick aldrig dit. Blev några omgångar Kubb istället. Känns lite märkligt att fira Valborg utan majbål men helt ok ändå. Det är ju så där roligt…

Idag blev det städat i uterummet och äntligen fick jag sprungit en runda. Hade velat springa i lördags men då hann jag aldrig, inte heller i söndags blev det nån träning pga caching-rundan och igår orkade jag inte. Men idag blev det av! Och rätt långt med, 4.6 km i hyfsad fart. Jag var nöjd i allafall och blev härligt trött i kroppen! Njuter! Det är skönt att springa när man känner att man orkar. Önskar jag vägde 10kg mindre bara… Då hade det varit ännu lättare. Men drömma går ju…

Nu är det dags för välling till lilleman!

Kramar
Cilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar