ÅlderB

Ålder S

ÅlderJ

söndag 17 juni 2012

Naturlagar…

Det är märkligt. Jag byter inte lakan ofta, egentligen alltför sällan… (Tänker inte säga hur ofta för då anmäler väl nån mig till hälsovårdsmyndigheten eller nåt) …men det gör det bara ännu mer märkligt. Det blir lixom väldigt få dagar på ett år som vi sover i nya rena lakan och varför ska då någon insjukna i magsjuka just en av de få nätterna??? Jag har medvetet skjutit upp lakansbytandet ett par veckor eftersom det gått magsjuka på dagis men nu tyckte jag att faran var över så igår fick alla nya fräscha lakan. Och kl 3:30 vaknar man av att B kräker Sjuk. Lagen om alltings djävlighet, är det en naturlag eller?

Och som för att toppa det hela ligger J och mår dåligt oxå.

Hur vet man att sommarlovet har börjat? Jo barnen blir sjuka…
Ja ja, det var ju ett tag sen jag vabbade så det är väl dags nu. Det värsta är att midsommar är i riskzonen nu med magsjukor Ledsen. Vill inte missa midsommar ju! Blev ju inte så mycket i fjol på grund av lunginflammation och i år kanske magsjukan förstör. Blä!

S och jag tänkte försöka komma iväg till Nova idag o handla skor till honom (han växer så det knakar!) och byxor för han har bara 1 par som inte har hål på knäna… Och födelsedagspresent till A som ju fyller år snart. Själv har jag bara nån virus i halsen så det kliar o gör mig lite hes… Det kan man ju leva med.

Kramar
Cilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar