ÅlderB

Ålder S

ÅlderJ

måndag 19 november 2012

Nya faser, rumpont och julstress

Jaha, så har då nästa fas inletts. “Ja åsså tan!” hörs hela tiden. Betyder: Jag kan själv! Puh… Allt från att bre mackan till att klä på eller av nåt… Vilket han ju förstås inte alls kan… Lär bli en lång fas känns det som. Eftersom han ännu inte alls kan… nånting… Även om han själv tror det. Bara att bita ihop och gilla läget Ler. Och eftersom han är så himla go o härlig så står man ut Rött hjärta.

Själv har jag varit förkyld i en månad nu utan att kunna träna. Nu äntligen har det släppt så i går blev det första joggingrundan på exakt en månad. Och ett BP pass. Men jag har fått så himla ont i ena höften/rumpan (vänster). Har trott att det är ischias (falsk) men nu vet jag inte. Det brukar ge med sig rätt fort när jag kan träna o stretcha men nu verkar det bara bli värre Ledsen. Ffa benlåten på BP känns inte bra alls. Gör skitont efteråt så jag knappt kan räta på kroppen. Har ringt VC idag för att få tid till sjukgymnast men har ännu inte fått nån tid. Imorgon tänker jag utnyttja sjukvårdsförsäkringen A har via sitt jobb och se om det går bättre. Jag vill veta om det är ok att träna, om det går att behandla osv. Jag vill ju träna men inte göra nåt värre. Springa gick rätt bra trots allt så jag får väl hålla mig till det. Ja jag kan ju göra alla andra övningar på BP utom benlåtarna. Bättre än inget ju!

Språk-utvecklingen går vidare. Igår hörde vi för första gången ett rent: Bil. Likaså bytte han från vovve till hund för ett tag sen.

För övrigt har julstressen satt in Ledsen. Jag förstår inte varför jag ska stressa upp mig så varje år men det gör jag. Och att vi har byggarbetsplats både uppe och i källaren hjälper ju inte till… Det går framåt ibland men inte fort. Jag vill ju egentligen julstäda och göra fint men det hinner vi nog inte med. Som vanligt… Lussekatterna borde varit bakade känner jag men det är de inte. Pepparkakorna vet jag inte när vi ska hinna med. Julklappar känns inte bättre att tänka på… Mitt i allt har jag börjat en virk- och stick-kurs och ska hinna med att handarbeta oxå. Smart va?! Och i fredags var jag på min första lök-träff. Det är en tjej-klubb som träffas några gånger per år och gör nåt kul ihop och nu har jag blivit medbjuden. Jättekul men ytterligare en sak som ska hinnas med… Just nu planeras det för en större fest i januari och jag känner att det har jag inte alls tid med. Men det måste ju vara ok att vara med på det man hinner och orkar. Annars får jag hoppa av. Men så långt får vi inte hoppas att det går. På träffen i fredags pärlade vi och fick lära oss att göra wrap-armband. Mitt blev riktigt fint! Jag är himla stolt och nöjd och glad för mitt armband faktiskt Ler. Tyvärr har jag ingen bild just nu men det kommer kanske en annan dag.

Kramisar
Cilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar