ÅlderB

Ålder S

ÅlderJ

fredag 15 mars 2013

Ofrivilligt långledig...




Låter väl som om man blivit arbetslös men Lilleman har diarré... Eller är lös i magen iallfall. O dagis vill inte ha honom där så han får vara hemma, med mig. Nu har han haft diarré sen i söndags och det verkar inte finnas nån ljusning (idag är det fredag). Jag har varit hemma sen i onsdags (hann vara på dagis en halv dag i tisdags). Mycket vab blir det nuförtiden. Det är förvisso kallt ute men solen tittar fram o det blåser inte så det är rätt skönt väder ändå. Eftersom han inte är sjuk i övrigt har vi återupptagit våra gamla vanor att gå o handla varje dag och idag blev det en 4 timmar lång promenad :). Med mormor o morfar o lite cachar på vägen :). Lunchstopp på Preem (dagens tillsammans med alla hantverkare o lastbilschaffisar), gott! Man får göra det bästa av situationen o njuta av ledigheten. Men på måndag hoppas jag verkligen att han kan gå på dagis för jag vill hinna jobba nåt innan det är april... Januari o mars blev inga bra jobbemånader...

Ja ja, snart är det påsk o då ska vi till stugan som vanligt :) Det ska bli härligt. Risken finns ju förstås att vi får ägna veckan åt att skotta istället för att räfsa för det är mycket snö på Listerlandet nu o det ska inte vara jättevarmt nästa vecka heller... Får ta med overaller o vinterkläder tror jag...
Man längtar verkligen efter våren nu...

I helgen ska stora tösen åka med mormor o morfar till Falkenberg o gå på revy med en massa gotlänningar. Ja nu var inte det huvudorsken till att hon ville följa med utan söndagens stopp på vägen hem: Gekås i Ullared... Hon har tjatat om att få åka dit hur länge som helst o nu när möjligheten dök upp ville hon inte missa den. Får väl se om man blir fattig på kuppen... :)

Lilleman utvecklas o går på... Många roliga ord o uttryck kör han med bla naad = promenad, fären=affären, Blixten Been, hjämpa = hjälpa, räknar till åtta (vad jag hört iallafall) och sjunger en massa sånger. Bestämd form plural blir väldligt gulligt för han säger owa istället, tex tännowa (tänderna), klädowa, bilowa, böckowa :).

Nä nu tror jag jag ska gå o duscha :)

Kramisar
Cilla 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar