ÅlderB

Ålder S

ÅlderJ

fredag 27 september 2013

Höst o lyxhelg

Nu verkar hösten vara här på allvar. 3 grader i morse när jag körde. Men sååå vackert! Vindstilla, klar himmel o alldeles underbart! Jag älskar hösten! Synd man har så dåligt med tid att njuta av den bara... Anders hade turen att köra till Hällevik idag o klippa gräset o kolla golven (en snickare har varit där o höjt upp stöttorna under huset så golven inte ska luta så infernaliskt längre och så att vi förhoppningsvis kan renovera badrummet nån gång...). Ljuvligt även där uppe idag. Jag vill oxå dit!

Förra helgen var A o jag i Göteborg på lyx-helg. Vi bodde på ett nytt hotell i Göteborg, Dorsia som Anders varit lite inblandad i mosaik-leveranserna till... Suuuper-fint hotell! Alltså det finaste som finns typ! Måste ses o upplevas. Nu hade vi nog deras största rum, det enda med egen takterass och det var sååå fint men jag tror nog alla deras rum är fina.
En del av badrummet, med två handfat o takdusch...
Badkaret. Både A o jag fick plats samtidigt... 
Sängen. Den är bredare än vad den är lång...
Utsikten från vår takterass, över den allmäna takterassen med bar 

Världens mysigaste o finaste hotell alltså. Men supertrevlig personal som gjorde allt för att vi skulle känna oss ompysslade o speciella :). Vill gärna åka dit igen men det lär nog inte hända för det var ett fint men inte särskilt billigt hotell... Men det var en helg fylld med LYX!!! 

På lördagen lämnade vi faktiskt rummet för att ta oss runt i innerstaden o shoppa lite :). O ta 10 cachar totalt. Hade en riktigt mysig dag! T o m Anders fick handlat en del, två par byxor o ett par skor! Det ni! 

Undertiden vi var o roade oss var J på sin första kanothajk o pojkarna var hos världens bästa mormor o morfar :). De hade nog oxå en bra helg allihopa tror jag. 

Annars rullar allting på förstås. September är snart slut, pott-träningen har gått i stå, min löpträning står still (men det blev 9 km i måndags i makligt tempo), jag kämpar på med bodypump istället, på jobbet går det framåt, lär mig mer o mer varje vecka o trivs fortfarande som fisken i vattnet. B älskar sin jompa på onsdagar även om han var rätt trött idag o tog ett hinder i taget, 10ggr på raken typ innan vi gick vidare. Men det kvittar ju :). Han får inte längre totala sammanbrott när det är slut utan kan acceptera att vi måste plocka undan o åka hem. Fast han blir lite sur när avslutningssången är Krokodilen o inte Bä bä vita lamm... 

Nä nu börjar det bli dags att ta upp lillemannen ur badet o natta honom :)

Cilla





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar