ÅlderB

Ålder S

ÅlderJ

måndag 4 november 2013

Simone, Eon o SchackMatt

Förra veckan var det höstlov och vi åkte iväg till stugan som vanligt. GoS och vi åkte på måndagen så vi hann upp innan höstens stora storm, Simone.
Hon anlände på kvällen i full styrka vid 19-tiden. Jisses vad det dånade o röt... Man känner sig rätt liten när naturens makter tar i för full kraft. Och då var det ändå bara en bris i jämförelse mot vad de hade i England o där runtomkring... Huvaligen. Men vi överlevde även om det blev strömavbrott vid 18-tiden som varade till 21:20 typ. Men vi hade förberett oss, tagit fram ljuslyktor o ficklampor o middagen hann bli klar (nästan) innan den försvann så vi fick varm mat :). Rätt mysigt o lugnt o skönt var det. Fast alla satt med sina paddor ändå, batterierna varar ju ett tag ;). Jag valde dock att ta på en pannlampa o läsa, håller på med Gräspojken just nu o den är ju urkul :). Satt o skrattade högt emellanåt.




Vid 21-tiden tröttnade alla så det blev tidig sänggång men vi hann inte mer än lägga oss på kudden så kom strömmen tillbaka. A fick gå upp o släcka allt vi haft tänt o stänga av ugnen... Dock gick o kom strömmen igen under natten (fast det märkte vi aldrig) och när den kom tillbaka vid midnatt var det bara på två faser :(. Ingen ström i badrummet, hallen, halva-rummet o ungarnas rum... O ffa, spisen gick inte att använda :(
Nu fick vi vara lite kreativa i matsedeln :). Lunchen på tisdagen var redan inköpt o som tur var hade vi bestämt grillad korv o nyponsoppa. Grillen åkte fram o nyponsoppan gick att fixa med hjälp av vattenkokare. Middagen var ju mer kruxig men det löste sig bra med tre olika sorters färdigsoppa som värmdes i micron och våfflor till efterrätt :). Inte helt fel! J o A var nog mest nöjda eftersom de fick ärtsoppa :) MED kött i...

På onsdagen var det fortfarande bara två faser så vi stack till Sölvesborg o tittade på golvprover. Ska ju välja nåt till ovanvåningen och att bara titta i en katalog är inte lätt... Men vi hittade en affär som var återförsäljare till Pergo o lånade deras prover lite. Hittade ett vi gillade så nu kan A beställa :)
Sen stack vi ner på stan o shoppade loss inne på SchackMatt :) Ja jag o J iallafall... 2300kr gick det lös på typ... J handlar numera damstorlekar XS o S... Vad hände typ??? O jag hittade byxor, klänning o lite tröjor :) Väldigt nöjd! Mycket trevlig butik!

För att lösa en måltid blev det lunch på stan :) Gott!

När vi kom hem på em hade äntligen lite telefon-mottagning kommit tillbaka och även internet! Wow! Kändes lite märkligt att vara helt avskuren från omvärlden (läs fb) i över ett dygn... MEN jag överlevde! Nu gick dock A in på eons hemsida för att kolla läget på strömmen o hittade inget om vårt lilla strömfel så vi ringde deras info-linje o inte heller där fanns något strömavbrott för Sölvesborgs kommun. Alltså fick jag göra en felanmälan vilket grannarna hade gjort TVÅ gånger redan! Men nu verkade det hjälpa för när vi bestämt oss för pizza till middag o A precis skulle köra iväg o hämta dem gick strömmen igen... Dock berodde det denna gången på att reparatören kommit o höll på att laga felet :) Det blev middag i skenet av stearinljus men strax efter vi ätit färdigt kom strömmen igen o nu lyste det även i badrummet! STORT JUBEL! :)

Efter en mycket blåsig promenad på torsdagen kändes det som om det var lagom att köra hem. GoS hade planerat att köra hem på fredagen redan från början o jag tyckte det räckte nu så även vi körde hem då. På det viset fick vi en hel helg hemma o då passade A på att måla om hallen :) Så den är numera grå istället för vit. Annorlunda... Men det blir nog bra.
Lånad bild på kulören i hallen... Silverpil.


Tränat har jag oxå gjort ju! Var väldigt velig när jag packade till stugan om jag skulle ta med springkläder eller inte men de åkte ner tillslut. Har ju inte sprungit alls mycket i höst o kände inte för att springa med pappa då han troligtvis skulle springa ifrån mig bigtime men jag tänkte att jag kan ju ta med kläderna för säkerhetsskull. På torsdagen blev det en joggingtur runt Grönslätt ändå. Eller tre varv för att vara exakt... O det i hyfsat tempo för att vara mig tycker jag. Kanske 41 min på ca 6km. Urlångsamt jämfört med alla andra, jag VET, men jag springer inte fortare o för att inte ha sprungit alls mycket var det ändå bra tycker jag. Kändes bra! O pappa sprang bara ifrån mig på sista km så det var oxå helt ok :).
Fredagen var vilodag eftersom vi körde hem då. Lördagen var regnig men lugn så jag ville ut men hann inte så länge det var dagsljus :( Lyckades dock tvinga ut mig själv på ett varv runt Idala efter mörkrets inbrott o jag var SÅÅÅ nöjd med mig själv efteråt :) Kändes helt ok faktiskt! På söndagen lyxade jag till det med ett dubbelpass, Step Up + BodyPump. Härligt! Känns i kroppen idag... :)
Hade gärna gjort om den dubbeln imorgon men får se om jag hinner/orkar. Svårt med middagen, ska man äta innan eller vänta tills efteråt. Äta kl 17 eller efter 19... Det är frågan. Får se hur det blir. Brukar ju bli att jag skippar steppen men det är ju sååå kul!

Oj, nu blev det långt...  Ja ja, det är ju ändå ingen som läser :)

Kramis
Cilla

1 kommentar:

  1. Blöjor ,barnmat,välling mm med hemleverans direkt till dörren över hela Sverige.
    NU ÄVEN MED BYXBLÖJOR OCH BLÖJTÅRTOR

    www.blojbudet.se

    SvaraRadera