ÅlderB

Ålder S

ÅlderJ

onsdag 21 januari 2015

Lycka

Lycka är att kunna träna så mycket man vill! O jag är lycklig! Har de senaste veckorna tränat massvis! Sprungit enligt Endomondos nybörjarprogram 1-3ggr/vecka, gått på BodyPump o BodyBalance, tränat hemma o idag även BootCamp på jobbet. Plus att jag körde ett GRITstrength-pass för några veckor sen... Men DET var lite väl tufft för mig... Men ändå!
O det mesta har jag min underbara sjukgymnast att tacka för! Hennes diagnos verkar verkligen stämma, smärtan är så gott som borta trots att jag springer. Sist jag var hos henne fick jag en radda sjukgymnastik-övningar som ska stärka höfterna o de hjälper! Jag är starkare o har mindre ont. En lång bit kvar, det vet jag, men redan är effekten markant! Jag spänner mina skinkor när jag står, går o springer. Jag gör mina övningar (om jag orkar o inte har tränat för mycket annat) o står på jobbet vid skrivbordet ibland. Och som sagt, det hjälper! Tjoho!

O vet du vad, det verkar bli bättre i benhinnorna oxå! Vet inte om det beror på lugn träning som stegvis ökas, eller om det att jag får bättre hållning o tar bättre löpsteg gör att benhinnorna oxå mår bättre. Men det kvittar. Jag har fortfarande lite ont men inte alls som innan o det känns inte som om det hindrar mig. Härligt!

Lycka är verkligen att kunna träna!


Kramisar
Cilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar