ÅlderB

Ålder S

ÅlderJ

tisdag 2 juli 2013

Skogens guld

Idag var ingen bra dag. Hade huvudvärk hela natten o mådde inte bättre när jag vaknade :(. Tog två panodil o gick o la mig igen. Kändes lite bättre sen när jag steg upp men har varit rätt slö o tung i huvudet hela dagen. Lite snurrig på nåt vis. Känns lite bättre nu på kvällen så jag hoppas det är borta imorgon. Hade velat springa idag ju men det fick jag låta bli. 
Istället blev det en svamppromenad i skogen. O jisses vad med kantareller vi hittade. Helt enormt. Då är det roligt att plocka :). 
Dyngbaggarnas paradis...

En underbar liten vattenpöl i skogen. Alldeles spegelblank. 

Det tog ett tag att rensa allt... Tur vi var många som hjälpte till... Tre fulla stekpannor blev det. 

Nu är man mätt efter en god middag med grillad kyckling, grillade grönsaker o nypotatis. Mums var det! 

/Cilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar