ÅlderB

Ålder S

ÅlderJ

söndag 30 juni 2013

Träningsrapport

Den värsta uppförsbacken är avklarad och jag är tillbaka där jag var i oktober tror jag. Skönt! Nu ska jag bara hålla mig frisk o kry så jag kan få fortsätta träna i lugn o ro. 
För två veckor sen nådde jag mål nr 1 o sprang en mil! Det är så härligt! Det gick aslångsamt men det gick! Efter den rundan har jag inte sprungit så mycket. Men det jag sprungit har känts bra o gått liiite fortare än innan. Så det går på rätt håll :). Skönt att känna att det ger utdelning. 
Idag blev det ett intervallpass med pappa o Sebastian. Tyvärr orkade inte S riktigt, han fick svårt att andas efter intervallerna och frågan är nu om det bara är dålig kondis eller om det är ansträngnings-astma. Vet inte vilket jag ska hoppas på... Kondisen kanske för då går det att rätta till utan medicin. Han får prova några gånger till. Nu blev det ju rätt tufft med 1:30 min intervaller. Han är ju inte van. Jag orkade dock rätt bra, börjar vänja mig vid längden, var tredje omgången med så långa intervaller (6st idag). 
Nu börjar jag känna ett behov av att träna överkroppen. Märker av att det inte blivit mycket bodypump denna terminen. Musklerna förtvinar o kroppen förfaller :(. Känner mig fet o eländig just nu. Blev lite pushups dips o plankan idag efter passet men man orkar inte mycket :(. Får vara flitigare med det tror jag. Ffa plankan... HATAR plankan... Just därför behöver jag göra den. Mycket. 
Nu sitter man o päser i soffan efter en god middag som avslutades med ris á la Malta... Need I say more?
Kram
Cilla 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar