ÅlderB

Ålder S

ÅlderJ

måndag 17 mars 2014

Vår o bad


Jaha, då var det 17 mars o förra veckan hade vi vår på riktigt. I fredags blev det dock storm igen o nu är det rätt blåsigt o inte så fint men fortfarande hyfsat varmt. Vi får hoppas att det inte blir kallare innan det blir varmt på riktigt utan fortsätter på rätt håll. Det är tidigt men nu vill vi INTE ha bakslag. 

Katterna har funnit sig väl tillrätta o vi har fått in rutiner. De håller mig sällskap i badrummet på morgonen o spinner för fulla muggar :). Sen vill de ha mat (påsmat) o sen skickar jag ut dem :). Sen kommer de in en stund o äter lite torrfoder o sen går de ut när jag går igen. Men Anders brukar få in dem innan han går så de kan ligga inne o sova i lugn o ro hela dagen :). Sen sticker de ut ungefär när jag kommer hem från jobbet o springer sen ut o in hela em-kvällen för att komma in o stanna när det börjar bli läggdags för oss. Vilket är skönt, då vet man var de är o de är trötta så de sover gott på natten. 
Keliga är de båda två o supersnälla. Man kan bära omkring på dem o de använder så gott som aldrig klorna eller tänderna i försvar eller vid lek. Jätte-försiktiga är de! Ewie har vuxit massvis o väger säkert dubbelt så mycket som när hon kom hit... Karma är ungefär lika stor tror jag. Så det är den lilla som bestämmer! De älskar att vara ute o klättra i träd men jag tror inte de går så långt, håller sig nog mest på tomten o granntomten. 
Det var ju lite spännande när de skulle gå ut för första gången dock... Karma stannade ute hela natten o kom inte in förrän på morgonen efter... Det var en orolig natt. Men sen ville hon inte gå ut på några dagar :). Om några veckor är det påsklov o då ska de få komma upp till stugan för första gången. DET blir spännande... De borde nog inte komma ut på några dagar men det kan ju vara lite svårt kanske... Lilleman älskar att släppa ut o in dem efter deras behag... Vi får hoppas att de inte försvinner där uppe.

 

Ovanvåningen går det framåt med! Josefine har flyttat in i sitt rum för ett bra tag sen. O nu har även Sebastian fått flytta in i sitt nya rum. Allrummet är tömt så nu är det dags att börja måla o så där. Vi ska även ta upp en lucka in till vindsloftet ovanpå pojkarnas rum för där finns ett bålgetingbo som vi vill bli av med... Så det är lite pill i allrummet. SEN är det dags för Lillemans rum äntligen. Han har börjat tjata om att han vill ha eget rum där uppe... Kan bli en LÅNG vår... :)

Vi har även fått vårt spa-bad! Ett fyramanna spabad på trädäcket. Hur skönt som helst! Alla älskar att bada i det! Vi njuter. Nu ska vi bara ha råd att betala av det oxå... :)

Träningen har jag väl kommit igång med hyfsat. Har varit lite förkyld till o från så det har varit lite uppehåll ibland. Men det känns ändå ok. Men jag borde springa mer... DET har jag inte kommit igång med än... Gick ju ner några kilo i höstas men de har i stort sett kommit tillbaka :(. Beror på att jag ätit för mycket så det är inte svårt att förklara men ändå trist. Får väl lägga in en extra växel o skärpa mig snart för sommaren närmar ju sig... Men det är lite jobbigt ibland. 
Idag hade jag träningsvärk så jag kom inte iväg på nån träning. Annars hade det säkert varit skönt med lite Bodybalance... 

Tjolahopp
Cilla





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar