ÅlderB

Ålder S

ÅlderJ

tisdag 27 maj 2014

Frustrerad!

Alltså jag kommer förfalla totalt! Om man nu kan bli nåt man redan är... Men det kan alltid bli värre tror jag. Jag gillar att träna och jag tycker nog att de senaste årens träning, ffa det senaste, haft lite effekt på min kropp. Liiite mer muskler där det inte fanns några innan har det nog blivit. Inte mycket smalare men mer muskler lyfter ju upp lixom. O det trivs jag med. Så jag vill gärna träna, gärna 3-4 ggr per vecka. På sommaren blir det ju oftast mest löpträning eftersom det inte är några pass då o det brukar vara ok.
I vår har det blivit si så där med löpträningen o även den andra träningen. Gick ok fram tom påsken ungefär men sen åkte jag på nån infektion, svullnade i bihålorna o kände att något satt i kroppen. Försökte springa efter några dagar när jag ändå kände mig ok men det var det värsta jag varit med om! Kändes som om jag hade en puls på 180 (fast pulsmätaren sa 150!) o benen var som bly! Fy! Tränade BP fyra dagar senare o det gick inte heller bra. Gäspade mig igenom passet (syrebrist i hjärnan) så nåt var det som inte stämde. En vecka senare gick det liiite bättre men fortfarande tufft. Ytterligare en vecka senare gick det liiite bättre men på axellåten tog blodtrycket slut :(. Har inte vågat springa för det har känts tungt o lite som hjärklappning. Men det kan vara mest stress tror jag... Har även senaste tiden haft känningar i benhinnorna (smalbenen) när jag sprungit o lite på step-upen. Inte jätte-ont men ändå. Nåt har varit fel.

Igår trotsade jag allt o gav mig ut på en joggingrunda för att bota min frustration o det gick över förväntan löpmässigt. Det gick inte fort, dåliga tider, men det GICK! Jag dog inte o benen var inte bly. Så en klar förbättring. Men HU vad jag har haft ont i smalbenen idag! :( INTE kul ALLS! O googlar man så är det VILA som gäller tills det är över!!! Jag har ju knappt tränat senaste månaden o det har ändå inte gått över så hur länge ska jag vila då??? Kommer jag nånsin kunna springa igen??? Gråter nästan när jag tänker på det... VILL ju springa i sommar. Behöver det! För att må bra o orka med resten av livet typ...

Får kanske prova att investera i nya skor igen, det verkar vara en stark bidragande orsak. Dåliga skor. O övervikt o felaktigt löpsteg. Jag prickar nog in alla tre... Asfalt springer jag inte så ofta o inte så långt så det tror jag inte är mitt problem.

Suck... Kommer svälla upp som en val :( O bli väldigt otrevlig om jag inte kan träna alls. Stackars min familj o omgivning :(


Kram
Cilla

2 kommentarer:

  1. Cilla, stoppa pressen på dig själv
    Gå powerwalk istället, låt kroppen öka successivt
    Du har en jäkla stress och press nu, glöm inte det
    Vi tar en powerwalk
    Och du vet väl att man kan göra dips och armhävningar överallt
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag vet! Men jag är en allt-eller-inget människa... Kan jag inte springa blir det inget alls.. Men jag vet, powerwalks är bra det med och jag får väl hålla mig till det tills det blir bättre. O ja, dips o armhävningar o plankan o crunches kan man göra ändå ;) TACK för peppen!!! <3

      Radera