ÅlderB

Ålder S

ÅlderJ

lördag 11 december 2010

Äntligen

Igår kom vi då äntligen ut o gick i det härliga vintervädret. Det var ju föräldragrupp på BVC o det var en härlig vinterdag så jag kunde inte med att ta bilen så trots att vi var lite sena blev det en (snabb) promenad ner till byn. Vägen genom skogen var inte kul men när vi väl kommit ut på vägarna gick det bra även om det var halt på sina ställen. Hem tog vi vägarna hela vägen hem, hoppade över stigarna i skogen. En fullastad vagn är ju inte lättare att dra genom snön direkt… Skönt var det iallafall. Men för att vara ärlig o då skäms jag lite så fick jag lite svag träningsvärk av det hela… Sorgligt va?

Föräldraträffen var trevlig. Vi pratade mat för de små eftersom den stora dagen när man kan börja med smakportioner närmar sig. Alla bebisarna i gruppen är 3 månader o undrar om inte Benjamin är äldst… Han kan ju få börja äta 1 januari typ Ler. Det tror jag han kommer gilla för han gapar redan när man kommer med skeden. Nu är det ju bara D-droppar på än så länge men det kan ju bli spännande med nån grönsakspuré. 

Väl hemma bakade jag nötchokladrutor. De är såå goda Ler. Får nog göra en sats till för det blir inte så många på en sats…

Idag tog jag mig en tur ner till byn utan barn. Bara jag o bilen. Det var ett tag sen. Handlade på Ica, hämtade ut ett paket (Pandagrejor) o sen köpte jag växter till julgrupper på blomsteraffären. 4 grupper blev det till sist. Rätt ok faktiskt om jag får säga det själv. Nu har jag grupper överallt känns det som. Har lixom egentligen inte plats till 4 julgrupper… Får kanske ställa några uppe hos ungarna…

A var inne i Lund o köpte en ny spjälsäng till lilleman. Den gamla var 115x55cm i bäddmått o dagens madrasser (o sängar) är 60x120cm så den nya madrassen fick inte riktigt plats. Så jag hittade en ny säng på blocket som hade höj- o sänkbar långsida vilket var ett krav från min sida. Det ingick madrass, två måttbeställda plastade frotté-överdrag, ett överdragslakan, en kudde o spjälskydd. Allt för 500kr. Det blev kanon. Han är redan installerad i den nya sängen.

Ikväll blev vi bjudna på middag hos syster, det var smaskigt som vanligt Ler. O trevligt förstås. Skönt att slippa laga mat. Vi är rätt bra på att turas om med det på helgerna. Himla trevligt faktiskt. Nä nu är det läggdax även för mig.

/Cilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar