ÅlderB

Ålder S

ÅlderJ

torsdag 16 december 2010

Snöstorm

Jaha så har vi snöstorm ovanpå alltihopa. Jag gillar vintern o vill gärna ha snö men nu känns det mest jobbigt faktiskt. Det töade ju förra lördagen så då blev det blött o moddigt. Sen frös det dagen efter så världen blev hård, knagglig o hal! Å nu kommer det snö ovanpå. Kanon! NOT! Lär bli ännu färre promenader ute nu Ledsen.

De senaste två dagarna passade jag på att åka till Burlöv Center o Nova för lite julhandel. Fick köpt lite grann men inte allt. Var tvungen att vara hemma till kvart i två-två för utvecklingssamtal båda dagarna så då hinner man inte så mycket. Idag vill vi inte köra på vägarna…

Lilleman växer o frodas, kämpar på med öga-hand-koordinationen, skrattar mycket o bubblar på en hel del. En härlig period tycker jag. På nätterna har han hållit sig till två mål även om det har blivit några napp-istoppningar emellan ibland. Jag hoppas nu på att vi kan minska till ett mål men det lär nog dröja…

Idag blir det saffransbullebak (inte lussekatter utan med mandelmassa i). Hoppas jag hinner med det mesta innan han vaknar… Borde ta mig ut o mata fåglarna men känner mig inte sugen alls i detta vädret.

/Cilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar