ÅlderB

Ålder S

ÅlderJ

söndag 15 juli 2012

Frustration

Jag är ingen elitidrottare och kommer aldrig att bli. Har väl aldrig varit vältränad heller även om jag hade lite muskler ett tag när jag varit väldigt flitig på Nautilus. Jag är en period-joggare som försöker mig på att jogga ibland och hoppas innerligt på den där känslan att benen går av sig själva och att man flyger fram. Uppnår den nästan aldrig :(. När jag fyllde år önskade jag mig (och fick av min far) en nybörjarbok om löpträning. Tänkte att med lite experthjälp kanske även jag kunde ta ett steg i utvecklingen och öka tempot och uthålligheten lite. Har sprungit enligt bokens schema o tips sen maj och det går fortfarande långsammare än innan jag började. Jag var förvisso förkyld runt midsommar och tappade några veckor då men ändå! Såå frustrerande! Visst har jag uppnåt lite mer uthållighet, jag kan ge mig ut på en entimmes-runda (även om jag får gå lite), det hade jag aldrig gjort innan men det går fortfarande hopplöst långsamt. Även på en kortare runda går det sakta :(.
Tänk att orka springa en mil, om än långsamt, utan att gå! Eller kunna springa 5km på 30 min. Känns inte som omöjliga mål och drömmar men jag verkar inte kunna nå dit :(. Fast jag kanske bara är otålig och får ha lite mer tålamod och kämpa på. Om ett år kanske jag är där :/.
Kram
Cilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar