ÅlderB

Ålder S

ÅlderJ

onsdag 4 juli 2012

Sommar!

Så blev det då äntligen sommar! Vädret är lite si så där men en hel del sol och lagom värme så passar man bara på att njuta när det finns tillfälle så kan man leva med skurarna och regndagarna när de kommer oxå. Vatten behövs ju det med.
Midsommar firades i stugan som vanligt men inte som vi tänkt oss... Vi åkte upp på onsdagen och på torsdagen skulle Söderbergarna komma med sina husvagnar men J vaknade med illamående o diarré och efter en stund började hon kräka :(. B hade smittat henne och dagen var förstörd... Stackaren var helt förtvivlad. Söderbergarna höll sig borta och det förstår jag, det hade jag oxå gjort! Men midsommar blev det ändå med dans o lekar o hela midevitten som vanligt. Regnet kom så smått under dansen o lekarna o tilltog under lotteridragningen. Men till kvällen var det fint igen.
Barnen badade både på onsdagen, torsdagen (S) och på lördagen (mest S).
Istället för en härligt intensiv helg med många barn o vuxna blev det en lugn familjehelg, inte att förakta.
På söndagen var det dags för mig o A o B att åka hem o jobba en sista vecka (för mig). Mina föräldrar kom upp för att ta hand om de stora och roa dem en vecka vilket var väldigt uppskattat! Mycket kul hittade de på!
På fredagen, när min semester äntligen börjat, åkte vi upp igen för att få några härliga dagar till i stugan. J åkte dock iväg på lördagen för att spendera helgen med Söderbergarna i Röstånga. Det var tomt utan henne men S kunde få lite mer tid och var på bättre humör när han inte hade syrran att bråka med så nåt gott hade det allt med sig. Vi hann med både havsbad och bassäng bad (även B som fullkomligt älskade det. Log som en sol under hela badet i stor bassängen) o lite cachtagning i Hörvik :). På tisdagen åkte vi hem igen och nu är vi hemma till på söndag. Blir lite hattigt men det är så skönt att vara i stugan så man vill passa på när det går ju.
Imorgon blir det Tosselilla, något de stora barnen ser fram emot med förtjusning :). De har aldrig varit där (vad de minns iallafall, så isåfall var de väldigt små) så det blir nog kul. Tack och lov har mina föräldrar lovat följa med eftersom A jobbar denna veckan oxå.


Kramisar
Cilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar