ÅlderB

Ålder S

ÅlderJ

torsdag 20 september 2012

Hopplös...

Fy vad jag är hopplös på detta... Lär aldrig bli någon stor bloggare. Inte för att jag hade några såna ambitioner men ändå! Jag vet inte hur alla kommer på saker att skriva! Livet liksom bara rullar på...
Just nu håller vi på att förbereda för att kunna bygga rum på ovanvåningen. Har sorterat lite av alla grejor där uppe och lagt ut på Fejjan (Veberöds Annonstavla mm) och faktiskt fått sålt en hel del :). Känns bra men det är mycket kvar... Samtidigt som det är skönt att bli av med grejorna är det lite jobbigt... Lite beslutsångest om man ska spara eller slänga... Om Benjamin vill ha sakerna eller om han ska få nya... Om man säljer sakerna för billigt... Ja, ja. Man får väl vara glad för de pengar man får ändå kanske. Josefine rensade ut alla sina Littlest Petshop grejor och det var ju en del. Värt många hundralappar, hon fick 100kr för alltihopa. Känns hutlöst billigt men ändock pengar hon kan köpa annat för.
Jag tror vi är släkt J och jag för vi går nu båda omkring och har lite separationsångest över allt vi säljer... Vi får väl hitta på nåt kul för pengarna sen!

Annars går livet sin gilla gång. Lyckades komma iväg på 4ornas föräldramöte igår :). Tur man inte missar alla möten... Det var intressant, jag hade ju inte träffat de lärarna innan. S har tydligen fått idrottslärarinnan som mentor och hon verkade bra. Blir säkert bra. J har ju bildläraren och henne träffar hon bara en gång i veckan. Gympa har de ju iallafall två gånger i veckan... Det som var sämst på det mötet var att lärarna bestämde (egenmäktigt) att vi ska ha 3 klassföräldrar i varje grupp och att de utses efter klasslistan underifrån med byte varje termin. Urkass! Ska det bli nåt trevligt fixat måste det komma ur frivillighet och att det bildas ett gäng som trivs ihop och har kul ihop. Inte ur tvång... Lär nog inte slå väl ut alls! Men det tråkiga var att ingen protesterade, inte jag heller :(. Så nu får vi väl leva med det.

För B går det bra på nya dagiset. De verkar ha bott in sig nu efter två veckor och vi kommer nog trivas under de två åren B har kvar på Vitsippan. Sen lär det väl bli paviljong under de sista två åren innan skolan förhoppningsvis skall vara klar ungefär lagom till hans skolstart.
Han trillade på dagis häromdagen och skrapade upp hela näsan och lite till... Stackaren! Men han är så otroligt tålig den ungen! Nu när näsan har fått en skorpa på är den helt mörkröd... Tur att fotograferingen inte är än på en vecka...
Pratet rullar på. Kommer nya ord hela tiden och han övar mycket på uttal, nya ord och att förlänga meningarna till 3 och 4 ord. Det är sååå kul att följa :). Och snackar gör han hela tiden! Sist vi åt middag hos mormor o morfar dikterade B var alla skulle sitta. Jag skulle sitta bredvid honom till höger och mormor till vänster (tror jag det var). Sen pekade han ut restens platser oxå så vi fick prova på lite nya platser :).
Han börjar visa en del humör nu oxå. Mycket gnäll och ilska på eftermiddagarna när vi kommer hem. Han är nog rätt trött och hungrig men mycket är nog trots och frustration. Fast för det mesta är han go o glad. Älskar fortfarande Byggare Bob, vapen och bilar. :)

Nä nu får jag sluta så nån orkar läsa allt... Om det nu är nån som nånsin läser mina inlägg...

Kramar
Cilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar