ÅlderB

Ålder S

ÅlderJ

söndag 9 september 2012

Nytt dagis

Då har man hämtat på dagis på Idala för sista gången på väldigt länge tror jag. Skulle gissa att det tar två år till nästa gång minst, när han byter till syskonavdelningen… De har hittat mögel och fuktskador i hela byggnaden och nu utrymmer man förskolan akut för att om ett halvår typ utrymma skolan till baracker. Småbarnsavdelningarna hamnar i fina lokaler på Tegelstugan, syskonavdelningen flyttar till Snäckan tillfälligt för att senare flytta tillbaka till Idala i baracker  (när de är på plats). Så Bs resterande tid i småbarnsavdelning kommer troligtvis bli på Tegelstugan. I torsdags hämtade jag på Idala för sista gången för på kvällen flyttade de allt till Tegel och de var där i fredags. Jätte-fina lokaler, nya o fräscha och vägg i vägg med Nyponrosen med dörr emellan. Blir hur bra som helst när de bott in sig ordentligt.

För oss som inte har andra barn på Idala spelar det ju ingen roll var vi hämtar o lämnar, går lika bra på Tegel som på Idala. Nästan fördel med Tegel då vi nu har alla barnen på samma ställe Ler. Men man förstår missnöjet hos de som har skolbarn kvar på Idala och nu måste hämta o lämna på två ställen… Och inte kul att ha kvar sina barn i mögelhuset ett halvår till… Det är väldigt skönt att ha alla barnen därifrån nu även om inget av våra barn mått dåligt av huset. Det lär nog ta ett tag att vänja sig dock, undrar om jag kommer få vända i rondellen några gånger för att jag kört för långt… Blinkar. En annan konsekvens blir att jag nu kommer hämta innan jag handlar, innan handlade jag först och hämtade sen då allt låg i den ordningen… Hoppas det inte blir för många kamper o duster på Konsum. I fredags ville han inte sitta i stolen i vagnen utan i själva vagnen… Vilket han egentligen ska för han är för tung för sitsen… Men han satt ju inte still direkt utan stod upp, försökte klättra ur och pillade på alla matvaror… Kanske ändrar rutin om ett tag o tar turen om Konsum innan dagis… Vi får se.

Kramar
Cilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar