ÅlderB

Ålder S

ÅlderJ

tisdag 8 mars 2011

6 1/4 månad

Nu kan jag äta macka! Jag fick en häromdagen, en liten bit o det gick ner. Dagen efter fick jag en halv skiva Pågens Råga med leverpastej i småbitar. Mums! Så de senaste dagarna har jag fått macka till mellis tillsammans med boppen. O eftersom det gick så bra så har jag även fått börja med 8-månadersmat till lunch. Ja jag har inte ätit upp all 6-månadersmat än men mamma tänker nog bara köpa 8-månaders nu. Det gick nämligen alldeles utmärkt att servera mig mat med klumpar o större bitar. Nån enstaka bit var jobbig att få ner men det mesta slank ner utan protester. Majskrokar har jag oxå fått kläm på ordentligt nu. Det är gott! Kan få i mig rätt många även om det blir väldigt kladdigt o jag tappar än del Ler.

038043

072082

078

Idag har jag fått sittvagn istället för liggvagn. Mamma bytte idag. Då det är underbart väder på dagarna nu (soligt o varmt i solen) så var vi ute efter lunch o då fick jag sitta i min nya vagn. Det gick bra att somna i den oxå för det gjorde jag… Trots att jag satt upp. Det ska nog gå bra att åka iden oxå. Teutonian ska vi nog sälja säger mamma. Den är för skumpig för mig. Vi kör på för mycket stigar o sånt för en sån vagn. Det blir bra med den andra. Den är fin o skön att åka i.

I helgen var vi ute med T o A o mormor o hundarna vid Sövdesjön. Jag fick äta macka o de andra fikade. Hundarna badade i det lilla vatten som fanns, det mesta var fruset… Än är det inte riktigt vår även om solen värmer…

063068

Kramisar
Benjamin

1 kommentar:

  1. Vilka fina bilder, speciellt den på Benjamins händer. Åsa

    SvaraRadera