ÅlderB

Ålder S

ÅlderJ

lördag 12 mars 2011

Nezeril–den nya favoriten

426122sJag har varit rätt stökig på nätterna på sista tiden. En gång per natt har jag ätit o resten mest velat ha en napp eller inte kunnat sova för jag varit stopp i näsan. Jag är inte särskilt snuvig annars o det hjälper att äta eller komma upp lite eller flytta till mammas säng men stopp blir jag varje natt. I natt när jag vaknade för typ 3e gången kl halv ett o var helstopp tröttnade mamma o hämtade näsdropparna. De verkade med det samma o efter lite gos somnade jag gott. Sen sov jag till tre-tiden då jag fick nappen igen. Nästa gång jag vaknade var 6.20. Då snackade jag lite i sängen ett tag till 7, då tröttnade jag på att vara blöt o ville få torra kläder… Morfar lyckades inte så bra med blöjpåtagningen i gårkväll… På morgonen hade ena sidan lossnat helt så hela jag o sängen var dyngsur… Men summa summarum: Jag åt inte på hela natten! Det blev ju förvisso rätt tidig morgon för att vara lördag men eftersom mamma gärna ville att jag skulle äta vid det laget gjorde det inte så mycket. Så det får nog bli mer näsdroppar i framtiden. Dock är det ju ett problem om jag inte slutar bli stopp i näsan på nätterna… Jag är ju inte särskilt förkyld o inte stopp på dagarna så man undrar ju varför jag blir så stopp på nätterna… Allergi kanske?

I går fick jag prova lite glass! Det var gott… När de andra åt efterrätt såg jag så sugen ut så jag fick smaka lite jag oxå. Mums! Det som inte var lika gott var riktig banan… Mamma provade att ge mig bananskrap till mellis med en tesked. Jag rös av obehag bara hon närmade sig med skeden… Men frågar är om det var skeden eller bananen jag tyckte sämst om. För när jag inte ville äta bananen tog hon en burk med puré istället o det var nästan lika äckligt det i början för hon fortsatte med teskeden. Jag är ju van vid plastskedar ju…

Sitter gör jag bra nu. Igår satt jag nog i en hel timme utan att trilla. En annan gång kan jag förstås trilla helt plötsligt men jag har rätt bra koll på balansen nu. Jag kan ta för mig med handen om jag börjar tippa över o för det mesta rätta upp mig igen. Jag sitter nu mest hellre än jag ligger på mage. Men det går rätt bra det med. Ålning medelst hasning sysslar jag med då o kommer rätt långt. Mamma har börjat få tänka på vad jag kan komma åt på golvet. Ibland är hon rätt taskig för jag fastnar ju titt som tätt. Stolarna i köket har nån dum pinne som jag inte kommer under o jag försöker komma fram men det tar emot jag blir jätte-arg! Då skrattar mamma… Eller när jag jagat en leksak in under sidebordet vid soffan o inte kom ut igen… Det var tydligen oxå jätte-kul… Ja ja, jag kan säkert ge igen vad tiden lider!

Kramisar
Benjamin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar