ÅlderB

Ålder S

ÅlderJ

tisdag 14 juni 2011

10-månaderskontroll

Idag var det dax för en tidig 10-månaderskontroll, jag är ju bara 9,5 månader… Men eftersom vi åker till sommarstugan på måndag och helst inte vill komma hem förrän den 16 augusti fick vi ta den lite tidigare. Och det gick bra, jag fick väl godkänt! Doktor Ekesbo tyckte jag var ett praktexemplar! Och rekordbebis… 12230 gram tung… Det vägde syrran när hon var nästan 30 månader… O storebror när han var 1½ år kanske… Ni kan ju se själva i kurvan:

image

Jag var på mitt bästa humör och skrattade massvis, lekte med klossar o kröp omkring. Egentligen var jag jätte-trött, somnade i bilen på vägen hem o vaknade knappt när mamma bar in mig till sängen… Men det gick bra ändå.

Lång är jag oxå även om jag inte är lika lång som tung fortfarande (skillnaden är dock inte lika stor längre). 76cm över havet. Inte konstigt att en del stl 74 är litet… Mamma beställde ett par shorts på H&M stl 80 till mig. De var tighta! O eftersom de var i denim inte särskilt töjbara… Kommer nog inte kunna ha dem så många gånger. Skulle behöva några shorts till för det går ju minst ett par om dan. O bodys med. Mamma kanske får försöka ta sig in o handla nån dag. Svårt att hinna med bara…

Imorgon är det mammaträff här hos oss. Ska bli kul att träffa alla bebisarna igen! Det blir nog high-life!

Nä nu får jag smyga in i sängen igen innan mamma upptäcker mig!

Kramisar
Benjamin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar