ÅlderB

Ålder S

ÅlderJ

måndag 13 juni 2011

Fem

Nu har jag 5 tänder! En till har kommit upp där nere till höger. Mamma kände det i förrgår morse när jag bet henne i fingret. Inte konstigt att jag haft ökad salivavsöndring och varit väldigt bitig o lite smågnällig.

Annars håller jag på att bli frisk från min förkylning, inte mycket snuva o hosta kvar nu. Skönt! Pratar gör jag för fullt. Mamamamam o papapa. Nääh, däääh, jäää o annat sånt säger jag oxå.

Äter gör jag helst själv nu men det är inte alltid jag får det för mamma. Jag gillar att vända på tallriken upp och ner o det gillar inte mamma tydligen. Jag kan inte förstå varför! Hon brukar lägga lite mat på mitt bord så jag kan plocka upp därifrån istället.
Eftersom jag äter helst själv blir det inte så mycket burkmat längre. Mest makaroner, köttbullar, fiskpinnar, potatis eller annat som är lätt att plocka i sig.

Krypa kan jag ju sen länge, nu vill jag helst lära mig att gå. Älskar att gå när jag får hålla någon i händerna. Då skrattar jag högt av glädje! Är så kul att träna! Jag tränar på egen hand också, håller mig i möblerna o går runt dem. Blir duktigare o duktigare hela tiden.

Igår var jag på mitt premiär-besök på Veberöds friluftsbad. Mamma var där med alla barnen. Jag fick till och med bada i barnpoolen. Det var ju jätte-kul! Inte kallt alls nästan (kippade lite efter andan när jag satte mig ner men sen gick det bra) och jätte-kul att plaska! Mamma fick tvinga upp mig ur bassängen, jag ville bada hur länge som helst.

På nätterna sover jag oftast bra. Somnar vid halv åtta-åtta, oftast utan gnäll och på egen hand. Sover för det mesta hela natten o vaknar vid 7. Då myser mamma o jag ett tag i sängen innan vi stiger upp. Sen är jag vaken till 9 ca, då är jag trött igen o får sova förmiddag. Vilket mamma tycker att jag ska göra nu men det vill inte jag… Vi får se vem som vinner!

Kramisar
Benjamin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar