ÅlderB

Ålder S

ÅlderJ

fredag 2 september 2011

Fredag…

Ja så var det då fredag igen. Idag har jag även stora killen hemma (inte A då utan S). I onsdags hade jag J hemma. Höstens första förkylning är det som härjar. Vi får se hur många den ska drabba innan den lämnar huset. B verkar lite småsnuvig men än så länge inte så farligt. Idag är han lite gnällig men det kan ju vara av sprutorna i går med.
I onsdags lämnade jag in Teutonian på lagning så nu ska den bli bra igen. Sen får jag se om den går att sälja eller om vi ska ha den ett tag till. J och jag (o B förstås) körde till Toftanäs, lämnade in vagnen, jag passade på att köpa lite smått o gott på Babyproffsen, tittade på de nya Scootrarna och blev JÄTTE-sugen på att köpa en ny… Vi ska ju ändå ha den vagnen i 2 år minst…De är ju jättefina ju.
Ja vi får se hur det blir. Sen stack vi inom Zoobutiken och handlade lite till gerbilerna. Sen blev det Ica Maxi innan det bar av hem igen.
I går var det som sagt BVC och sen tandläkaren med S på em. Där hände inget speciellt som vanligt. Bara att konstatera att vi kör på en månad till…
På kvällen var det så äntligen dax för min Zumba-premiär! A skulle ut o jaga så mormor o morfar fick rycka in som barnvakt men de fick iallfall middag som tack för hjälpen Blinkar. Zumba då, ja det var rätt fullt med folk o jag hamnade långt bak vilket innebar att jag inte såg så mycket. Dumt när man inte kan stegen… Jag försökte hänga på så gott det gick men blev inte jättetrött. Men det beror säkert mycket på att jag inte kunde göra alla stegen på rätt sätt o hänga med fullt ut. Kul var det iallafall, lite aerobics-liknande men till latino-rytmer. Roligt som sagt. Får prova några gånger till innan jag ger upp. Kanske kommer fram till att Bodypump två gånger i veckan ger mer än Zumba men vi får se. Det är bra med variation så man inte tröttnar.
Ja nu är det iallafall fredag och lilleman vill gå o sova förmiddag. Har inte bestämt vad vi ska ha till middag än så jag vet inte vad jag ska handla än… Men vill gå o handla när han sover i vagnen ju. Får tänka ut nåt snabbt… Inspiration tack!
Kram
Cilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar