ÅlderB

Ålder S

ÅlderJ

fredag 23 september 2011

Nä, nu får jag skärpa mig…

Nu är det ju fredag igen… Undra hur det ska gå med inlägg när jag börjar jobba… Lär väl bli ett i månaden då. Ja ja.

Allt rullar på iallafall. I måndags var det dax för de stora barnen att få första TBE-sprutan. Det gick sådär. J tog sin först o det gick över förväntan. Dock fick S sen nästan panik o ville INTE ta sin. Men lite våld o tvång gick det tillslut och han insåg även han att det inte var så farligt. Han hade byggt upp en väldig skräck för denna spruta stackaren. Sen gick han tom med på att prova att ta ett blodprov för DIPIS o CIPIS-studierna. Det gick dock inte så bra denna gången heller så nu ger vi upp Ledsen. Allt blod rinner utanför o nästan ingen kommer i röret. Fånigt sätt att ta prov på!

I tisdags fick jag en akuttid till tandläkaren för i fredagskväll gick min ena kindtand sönder. Blev jättevasst o min tunga blev helt uppsliten. Men i tisdags fick jag den lagad så nu är det bra igen! B var hos mormor o morfar så länge och när jag var klar o hade handlat bjöd de på lunch o sen körde jag in till jobbet för ett möte med chefen. B stannade hos mormor o morfar så det blev en heldag för dem Ler. Mötet med chefen gick väl sådär. Fick ju mitt omplaceringsbesked o det var ju väntat men inte kul. –1300kr i månaden, hur kul är det???? Inte alls… O tråkigare jobb utan utvecklingsmöjligheter. Nån som har nåt bättre att erbjuda?

Ja ja, på kvällen var det föräldramöte på Vitsippan. Mycket trevligare! Trevliga föräldrar o underbar personal! Kommer nog bli bra tror jag. Vi fick göra trygghetsböcker till våra barn. Man hade foton med sig på familjemedlemmar o annat barnet gillar o de fick vi klistra in på sidor som skulle lamineras o sättas ihop till en bok. Många föräldrar var väldigt pyssliga o duktiga. Det är inte jag o har aldrig varit… Men lite bilder blev det iallafall så jag hoppas den kan fylla sin funktion ändå Blinkar.

I onsdags fick jag passa på att träna på kvällen. Tog ett dubbelpass: först bodystep o sen bodybalance. Tufft… Bodystep har jag varit lite anti innan men nu är jag såld. Hur skönt som helst ju! Var genomblöt efteråt. Med ett pass bodybalance på det var benen rätt möra sen. Ja hela kroppen faktiskt. Skönt!

I torsdags var det föräldramöte i 3an men det fick A gå på. Jag kan ju inte gå på allt… S hade scouter så jag fick skjutsa honom fram o tillbaka men J var ju hemma o kunde passa B så det gick bra.

Idag var det alltså fredag o FuB på BVC. Handlade om infektioner o sånt. Trevlig träff men det blir lite sent. Håller på mellan 10:30-12:30. Tur man hade en banan med till B o ett äpple till mig. Annars hade vi nog dött… B somnade på vägen hem precis de sista 100 meterna men jag väckte honom så han fick äta lunch först innan han fick sova i sängen. Igår o de senaste dagarna har han varit väldigt trött o sovit mycket på dagarna men idag var han piggare. Var inte så gnällig på morgonen utan på rätt gott humör så om vi inte skulle gått ner till byn kanske han hade kunnat hålla sig vaken till lunch, men bara kanske… Sen sov han mellan 14 o 15:15 ungefär fast då var han rätt trött. Det är så skönt att det aldrig är svårt att lägga honom men man undrar ju hur han ska orka dagis… Där sover de ju helst bara en gång o då efter lunch. Han lär väl göra som S gjorde när han började dagis, somna när de sätter honom till bordet för att äta… Vi får väl se hur det går. Hoppas de kan vara flexibla.

Ja apropå dagis är det nu bara en vecka kvar. En vecka av ett långt å härligt år. Känns lite vemodigt… har varit så skönt att vara ledig så här men man inser ju att det inte kan vara för evigt. Det är nog dax att börja jobba ändå. In i ruljangsen igen.

Vet inte vad jag mer ska säga. B är väldigt rolig o trevlig just nu som ettåringar ofta är. Bubblar en hel massa men inga ord man förstår. Han förstår dock en hel del vad man säger till honom. Han har 10 tänder nu, två kindtänder på höger sida o alla framtänderna uppe o nere. Vi måste bli lite bättre på att borsta dem nu bara… Har slarvat en hel del med det. Han brukar borsta dem på morgonen när jag borstar mina men på kvällen glöms det oftast. O hur det blir sen när A ska fixa mornarna vet jag inte… Han var nog inte så bra på att borsta de andra barnens tänder heller om jag inte minns fel…

Nä nu ska jag upp o pussa mina stora barn godnatt!

Kramisar
Cilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar