ÅlderB

Ålder S

ÅlderJ

måndag 3 oktober 2011

Måndag

Så har det gått mer än en vecka sen sist då… Förra veckan var den sista föräldralediga veckan för mig Ledsen. Den bjöd på ett strålande väder med sommarvärme o sol, som för att jag verkligen skulle kunna njuta till max denna sista vecka. O det gjorde jag! Underbart!

I fredags åkte jag o Anders tåg till Stockholm för en helg på tu man hand o för att se Lena Ph på Cirkus. Lena Philipsson - Min Drömshow på Cirkus

Det blev en underbar helg med sommarvärme, sol, shopping, god mat, mys, caching o en fantastisk show! Tror A var nöjd med sin present Blinkar. Vi åkte X2000 både dit o hem. Har alltid trott att jag skulle bli väldigt åksjuk av att åka x2000 men det gick bra. Å då åkte jag ändå baklänges både dit o hem. På ditvägen blev vi en halvtimme sena så det blev en sen middag… Italiensk pasta på uteservering. Mums! Vi bodde på Sergel Plaza så det var centralt o bra. Efter maten tog vi en promenad ner i Gamla stan o sen gick vi hem o somnade gott. Lördagen gick i shoppingens tecken Ler. Köpte en del kläder till mig på Esprit, bla en duffel-liknande höstjacka som jag länge velat ha. Är sååå glad för den! En cache hann vi med under lördagen oxå. Kl 17 skulle vi vara på Cirkus för att äta mat o vi tog spårvagnen ut så det gick hur smidigt som helst. Maten var jättegod med gott vin till o sen en fantastisk show! Glada o nöjda tog vi spårvagnen tillbaka (utan att betala). När A bytt om till ledigare kläder tog vi en promenad på stan igen. På söndagen hade vi några timma att slå ihjäl innan bussen skulle ta oss till Södertälje S o tåget hem. De timmarna tänkte vi lägga på caching förstås. På väg till första cachen var jag väldigt fokuserad på uppgiften o missade att det var en trottarkant, trampade snett, vrickade foten o stöp som en fura! Mitt på gatan låg jag pladask. O ont i foten fick jag Ledsen. Fick sätta mig på ett lejon o vila en stund. Sen kunde jag halta vidare o hittade cachen o sen tre till. Totalt 101 har jag tagit nu. Nöjd! Har fortfarande en svullen fotknöl o öm fot men det går väl över. Tågresan hem gick oxå bra utan större problem. Väl hemma var det härligt att träffa barnen igen! Det är inte så dumt att sakna dem ibland Rött hjärta.

Benjamin bodde hos mormor o morfar hela helgen o det verkar ha gått bra. Visst vaknar han lite tidigare än vad de är vana vid att stiga upp nuförtiden men bortsett från det var det nog inga större problem. På lördagen åkte de stora barnen till Familjelägret för att vara där till söndagen med T o A. G o S o B följde med på lördagen o var oxå med på Göransborg under dagen. De verkar ha haft en trevlig helg allihopa.

Idag börjar allvaret om än lite smygstart. B har inskolning på dagis med A och jag har börjat jobba. Har haft lite ångest över att börja jobba för då vet man att man ska göra det tills pensionen typ, inte fler långledigheter… Om man inte blir arbetslös förstås… Men det var faktiskt riktigt skoj att vara tillbaka. Jag har ju så trevliga arbetskamrater Ler. Men det är skönt att A är hemma denna första vecka så man inte behöver vara där 7 och kan stanna tills man är färdig o inte behöver stressa iväg halv tre…

Inskolningen verkar ha gått bra idag. De var ju bara där i en timme så det kunde väl inte gå annat än bra. Det kommer säkert gå bra hela veckan oxå han är ju inte särskilt blyg av sig. Vi får se hur det går imorgon. De hade inte fått några nya direktiv eller tider så han ska vara där kl 10 imorgon med. Får rapportera om fortsättningen senare.

Kramisar
Cilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar