ÅlderB

Ålder S

ÅlderJ

söndag 16 oktober 2011

Intensiv dag

Denna dagen har varit lång o intensiv. Började kl 5 då lilleman vaknade o inte alls var glad. Han är ju förkyld o håller på med de sista kindtänderna (för denna gången). Var lessen o kinkig i en timme innan vi fattade galoppen o gav honom en dos Reliv o lite vatten. När smärtan släppt somnade han som en stock i min säng o sov till halv åtta… Då steg vi upp han o jag o åt frukost. Vid tiotiden gav jag och ungarna oss av för att plocka upp mormor o morfar o sen gå till Badet o gå veckans tipspromenad. När vi kom i mål visade det sig att vi hade alla rätt allihopa (ja vi hade ju svarat samma så det var ju inte så konstigt) och det var vi ensamma om! Nu gällde det att gissa rätt på utslagsfrågan. Resultaten kom för en liten stund sen:

1. Cecilia Forsberg
2. Josefine Forsberg
3. Gudrun Gardell

Girl-power!!! Ler

När vi väl var hemma var det dags för lunch. Kl 13 skulle J vara i kyrkan för slutövning innan gudstjänsten (mässan) kl 14 då hon och ungdomskören skulle spela teater o sjunga. Jag körde henne dit, körde hem o sen dit igen till 14. Efter kyrkan blev det en tur till konsum och vi var sen hemma halv fyra. 15.35 kom jag på att jag kanske skulle gå på Bodypump kl 16… Bara att byta om o ge sig av. Som tur var fanns det plats till mig för jag hade inte skrivit upp mig. Nytt pass idag så nu är man mör o lär ha hittat lite nya muskler tror jag. Lär kännas imorgon Ler. Hem, göra pizza, äta, bada B, duscha, städa toan (för det hade ingen gjort denna helgen…), plocka leksaker o annat lilleman dragit fram. Pust, nu är det kväll.

Förra veckan på dagis gick bra hela veckan. Han är en riktig liten solstråle och skrattar åt det mesta. Trivs som fisken i vattnet Ler. Men vem hade trott nåt annat? Förkyld har han ju blivit men inte värre än att han orkat med dagis. O nu börjar det bli bättre tycker jag. Hoppas han kan sova gott i natt o inte vakna för tidigt imorgon.

Den gamla Emmaljungan (ligg o sittvagnen) är nu avtvättad o lämnad till syrran. Hon har inte många veckor kvar nu så det var lika bra att få den färdig. Det kan ju räcka med två vagnar i uterummet… Ska bli sååå spännande att få träffa hennes lille bebis! Längtar så! O det antar jag att hon oxå gör… Hon är riktigt stor o rund om magen nu. Så härligt att se. Det är nog ärftligt att få stor mage för det hade mamma oxå och jag med. Det är så fint Ler.

Dags att samla kraft för ännu en arbetsvecka! Ska bli spännande att se vad den har att erbjuda.

Kramar
Cilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar