ÅlderB

Ålder S

ÅlderJ

söndag 30 oktober 2011

Vardagslunk

Nu har vardagslunken infunnit sig… Tiden går såå fort! Oktober är snart slut o lilleman blir snart 14 månader. Inte klokt… Har jobbat 4 veckor nu o det känns verkligen som om man aldrig varit borta. Lider en del av omorganisationen men försöker jobba på så gott det går.

På dagis går det kanon. En riktig liten solstråle är han och har hur kul som helst. Sover längre nu oxå så det funkar bra. Men när jag kommer vill han bara bli buren, annars blir han jätte-lessen. Fast hem vill han inte, i fredags tog det en halvtimme att hämta… Men jag försöker att inte stressa utan låta honom springa fram o tillbaka o stanna o titta på allt han vill. Iallafall när jag inte har bråttom o det har jag sällan.

Pratet går det inte så fort fram med. Nu kommer det lite “titta” ibland samtidigt som han pekar på nåt. Oftast en lampa… Skakar på huvudet gör han oxå o säger “ta” när han ger en något, eller ibland när han får något så jag tror det betyder tack.

Men han är duktig på att bygga torn med “hinkarna” eller andra saker man kan bygga torn med. Sätta tillbaka batterierna i telefonen när han tappat den i golvet kan han oxå Ler. Favorit-sysselsättningen är nog att leka i sandlådan. Där kan han sitta läääänge o ösa sand i en hink med sked. O smaka lite mellan varven. Han blir sååå arg om man lyfter upp honom för att gå in eller göra nåt annat.

Väntar fortfarande på första vabningen men den kommer väl. Nu är det höstlov o alla barnen är lediga så om det ska vara riktigt typiskt blir han väl sjuk nu… Förkyld är han o har varit länge med hosta men han är pigg o glad o har inte feber.

Som sagt är det lov, A är ledig hela veckan så idag ska han o barnen (o mormor o morfar) köra upp till sommarstugan. Jag ska jobba måndag o tisdag så jag kan köra dit efter jobbet på tisdag. Ser inte fram emot att sova själv i två nätter Ledsen. Kommer sakna dem massvis! Får väl ge mig ut o cacha lite eller köra en trippel (bodypump+bodystep+bodybalance)  i em om jag orkar… Men kvällarna blir värst…

Ska bli skönt att komma upp till stugan dock. Har ju inte varit där på hela hösten. Fast det blir tufft att komma hem på söndag o börja jobba på måndag igen. Lär få tvätta hela veckan… Men men, det ska vi väl klara av Blinkar. Mina föräldrar kör som sagt oxå upp idag men de kör hem på onsdag. På fredag kommer Söderbergs o stannar till söndag. Fullt ös lär det bli Ler. Hoppas förstås på lite caching, har löst en 5/4-myst utanför Sölvesborg som jag gärna vill ta… Vi får se hur det blir o vad vi hinner med. Jag var på mitt första event (Ljus i höstmörket) förra söndagen o nu är man sååå inspirerad! Vill cacha såå mycket mer än jag hinner med men jag får väl vänta några år kanske… Eller som A brukar säga: “så går det när man inte kan hoppa av i tid” Blinkar.

Idag är det vintertid. De säger att man ska få sova en timme längre då… Det fattade inte B… Trots att vi la honom vid 8 (lite senare än vanligt) så vaknade han 5:50 sommartid. Det blir 4:50 vintertid! Kul att stiga upp då en söndag NOT! O då har jag varit uppe o stoppat i nappen säkert 3 gånger under natten. Igår när A hade morgonjouren slapp han alla napp-istoppningar och att ta upp honom när han vaknade. Han steg inte upp o tog över förrän han inte ville ligga i vår säng längre… Lite orättvist tycker jag! Just nu gör dock B sitt bästa för att väcka resten av huset: springer runt med en dragleksak efter sig. Dragleksaker idag låter, spelar musik eller kvackar eller nåt annat. Inte många leksaker som är tysta…

Nä nu får jag nog ha lite frukost. Börjar bli hungrig.

Kram
Cilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar