ÅlderB

Ålder S

ÅlderJ

torsdag 6 oktober 2011

Torsdag

Jaha då har man snart jobbat en hel vecka då. Tänk vad tiden går fort. Denna veckan är ju ändå rätt lugn eftersom Anders är hemma o sköter markservicen. Hyfsat iallafall, jag har handlat de flesta dagar på vägen hem… Men han har bestämt menyn och dammsugit lite ibland Blinkar. Nästa vecka blir det mer allvar, börja 7 och sluta 14:30, hem o handla, hämta lilleman, pusta lite, laga mat kanske träna en sväng innan man däckar… Däremellan plocka leksaker o dammsuga, ta hand om tvätten o allt annat. Se till att de stora gör sina läxor… Vet inte hur jag ska hinna med allting. Lär bli MYCKET mindre tid framför datorn o TVn…

Inskolningen har rullat på. Tisdag var han där 9-10 varav 20 min själv. Onsdag var han där 9-11 själv. Allt gick kanon. Idag har det varit planeringsdag så alla barnen har varit hemma. Imorgon ska  han vara där 9-12 och äta lunch. Sista inskolningsdagen är på måndag, vet inte hur länge han ska vara där då än.

Idag har hösten kommit på allvar. Med storm o regn. Det är tråkigt när den kommer men vi kan ju inte ha 20 grader o strålande sol till jul… Rätt ok att jobba idag Ler.

En stooor nackdel med att jobba är vikten. När jag var hemma gick jag ju minst 4 km nästan varje dag. Det gör  man ju inte nu precis… Träning har det inte blivit nåt heller den senaste veckan pga Stockholmsresa och stukad fot. O sen var det kanelbulle på tisdagsfikat (kanelbullensdag), tårta i går och resterna efter tårtan idag… O i helgen åt man ju inte så lite direkt… Inte bra detta alls! Måste skärpa mig!

Foten är nästan bra. Gör inte ont när jag går o så även om jag inte kan sträcka på vristen helt än och den är fortfarande lite stel o öm. Blåsvart har den oxå varit, ffa under fotknölen. Var en rejäl stukning. Idag vågade jag mig på BodyPump och det gick bra. Hoppas den blir helt bra snart för jag skulle behöva köra lite konditionsträning oxå…

Jo, jag tror att lilleman har börjat försöka sig på att prata (13 månader). Det mesta har varit Ba, Da, Pa osv eftersom många ord slutar på konsonant och a (kort a). Lampa, mamma, pappa, titta, äta, strumpa osv. Men nu har han lixom ansträngt sig och försökt få till ett Titta. Det låter så iallafall. Låter lite som en väldigt grov stamning när han säger det, han lixom fastnar på ti o sen kommer ett TA. Men han ler med  hela ansiktet o är såå nöjd så Ler.

Kramisar
Cilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar