ÅlderB

Ålder S

ÅlderJ

söndag 9 oktober 2011

Söndag…

Insåg i fredags att det var ett bra tag sen man kände den där förlamande fredagströttheten. Att jobba en vecka tar på krafterna. Fy bubblan vad jag var trött. Kl 9 sov jag i soffan o kl 10 gick jag o la mig, före Josefine (låååångt före S som sov över hos kompis). Sov sen som en stock till 6 när lilleman vaknade men det tog maken hand om (TACK!) så jag fick sova nån timme till. Sen var man en ny människa Ler.

Hade en skön dag igår. A jobbade o S var hos Max så det var bara jag, B o J. När jag lyckats få J att äta frukost o klä sig körde vi o köpte en begagnad jacka (PoP) till B o sen till Hemmestorp o köpte begagnade byxor till J (två par för 150kr, perfekt!). Sen hem o fixa lunch o lägga lilleman. Då passade jag på att mangla lite, berget i källaren behövde lite omsorg… Sen skulle J leka med Elin o hon blev skjutsad hit (hon har ju säkert 500m hit så det var ju jobbigt att cykla… Blinkar) o då passade hennes mamma på att leverera urvuxna kläder o kom då med en jättefin PoP-jacka… Likadan fast finare som jag precis köpt för 200kr… Typiskt! Kunde jag ha sparat de pengarna… Får väl försöka sälja den jag köpte igen kanske. Behöver ju inte riktigt två. Ja ja.

På kvällen var det äntligen dax att gästa fam Erlandssons. Det är alltid så trevligt o barnen har så kul Ler. God mat o trevligt umgänge. Kl 1 var vi i säng allihopa o kl 6.20 ringde väckarklockan (i form av en mycket gosig ettåring). Det var ju min tur att stiga upp så efter att  ha myst i sängen i ca 20 min var det bara att pallra sig upp. Som tur är är han rätt gosig på morgonen o efter vällingen kan man sitta i soffan i en timme ungefär o titta på Bolibompa. Mysigt! Sen började även min mage knorra så då var det bara att fixa frukost. Vid nio km maken uppsläntrande o snart är det väl dax att väcka de stora lunsarna. Idag är det Änglagudstjänst o alla barn som blivit döpta under året ska få sina änglar i kyrkan. Lunch serveras efteråt i Kyrkabacken. Dax att börja förbereda… Vädret är iallafall strålande med sol o klarblå himmel. En härlig höstdag o det är synd man inte hinner med tipspromenaden idag.

Kramisar
Cilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar