ÅlderB

Ålder S

ÅlderJ

fredag 16 september 2011

Hoppsan…

Det är hemskt vad tiden går, nu var det ju fredag igen och jag har inte skrivit nåt på en vecka. Har haft fullt upp, jag har hittat grupper på fb där man köper o säljer Me&I-kläder, Blingo och en med blandat (barnkläder). Har köpt massvis känns det som och faktiskt sålt två plagg! Jättekul! Fina kläder för hyfsade pengar. Hoppas jag får hem allt jag köpt nu bara… Ler.

Ja nåt annat har vi ju hunnit med. I tisdags fick B o jag vår första TBE-vacc spruta. A fick sin idag o J o S ska få sina på måndag, men det vet de inte om än… Har velat som tusan om vi skulle vaccinera oss eller ej men nu har vi börjat så nu får vi fullfölja.

I går var det fotografering på Vitsippan. B måste ju vara med på fotot så klart så vi var där vid nio för att han skulle hinna bekanta sig lite. Han knatade glatt in och tittade sig omkring med stora ögon. Efter ett litet tag hittade han bilrummet med bilar o parkeringshus och var sen hur nöjd som helst. Innan fotograferingen var det fruktstund och han mumsade i sig en bit päron. Sen var det fotografering i gympasalen och han satt i Sannas knä och det gick hur bra som helst. Satt o stirrade på fotografen med öppen mun, helt chockad Blinkar. Efter det gick vi o handlade och han sov som en gris. Han har nog aldrig sovit sig igenom ett Konsum-besök förut men det gjorde han då. Trött kille Ler.

Idag väckte vi mormor o morfar kl halv nio. Ville ha sällskap på promenaden o ta de sista cacherna i byn. Men de hade ju inte stigit upp… Men de fick eld i baken så de var klara o väntade på mig när jag kom bort vid kvart i tio. Sen gav vi oss av och började med Gamla järnvägsbron, den gick ju galant. Bort till Preem och letade… Tillslut hittade jag den oxå Yes! Sen var det bara Tegelbruket kvar o den visste jag ju oxå var den var så det var bara att gå o plocka. Pappa är ju tillräckligt lång. Sen var mamma fikasugen så hon styrde mot Niromas. Där blev det muffins eller glass. Mums! Sista stoppet blev Konsum innan vi gick hem igen. En rejäl runda blev det. Men det var härligt väder så vi bara njöt!

Igår försökte jag mig på att klippa B oxå. Gick ju så där… Han ville inte riktigt så han satt ju inte still direkt. Å jag är ju inte så bra på att klippa heller… Ena sidan blev jättekort och hackig, andra blev väl bättre. Men jämt är det inte. Får väl slipa lite på det några dagar till så kanske det blir hyfsat tillslut Ler. Ska inte satsa på en karriär som frisör iallafall…

Kramar
Cilla

4 kommentarer:

  1. Hihi ska bli spännande med gruppfotot, vet inte alls hur Melissa blev placerad eller vilket humör hon var på, lite lätt nervös är man ju haha :)
    Hörde att det även gick att ta enskilda nästa månad, får väl bli det med för vår del, första dagis bilden måste man ju ha :)

    SvaraRadera
  2. Jag brukar klippa G när han sover.... Har honom liggande på sidan, klipper det jag kommer åt, vänder honom på andra sidan, klipper resten:)

    Han behöver också klippas nu, jag får väl ta tag i det snart;)

    SvaraRadera
  3. Ja jag har läst i din blogg att du klipper när han sover. Blir det inte hår i sängen då? Och B sover mest i vagnen, då är det svårt... Eller i sin spjälsäng o då får man duktigt ont i ryggen om man ska stå där o klippa. Plus att jag inte vet om han skulle tolerera det eller vakna av det... Har ju aldrig provat. Annars verkar det ju smidigt med tanke på hur han vred på huvudet fram o tillbaka hela tiden. Det var inte lätt...

    SvaraRadera
  4. Jag brukar lägga ett gammalt lakan under honom som bara är att ta bort när man är klar så det gör inget om det blir hårigt...

    Prova lyfta över honom från vagnen till sängen när han sover... Sover han vidare och han kan tänka sig ligga på sidan funkar det ju...;) Det är ganska skönt om de är stilla när man klipper...

    SvaraRadera