ÅlderB

Ålder S

ÅlderJ

fredag 31 augusti 2012

Trägen vinner...

Jag vet att jag beklagade mig i början av sommaren över att min enträgna löpträning inte gav nån effekt. Men trägen vinner. Igårkväll sprang jag (eller joggade/lufsade) EN MIL utan att gå! Fatta! Jag är så nöjd med mig själv och stolt så det inte är klokt. Det gick inte fort, verkligen inte, men ändå! EN MIL! Benen lixom bara gick av sig själva, lugnt o stilla betade vi av kilometer efter kilometer och när vi var uppe i 8 tyckte jag att vi kunde försöka oss på de sista två oxå innan vi sprang hem. Och det gick! Ett stort mål är uppnått!
Undrar hur länge det dröjer innan jag orkar mig på nästa mil, är fortfarande mör i benen idag :). Jag var rejält slut när jag kom hem, eller när jag väl slutat springa. Stapplade upp för trappan och damp ner på en stol. Där satt man o svettades ett bra tag. Det bara rann om mig. Trodde jag skulle sova gott efter det men icke, sov uruselt! För mycket adrenalin eller nåt. Helt uppe i varv, kom inte hem förrän halv tio heller så jag hann knappt varva ner innan sängdax. Lär väl förhoppningsvis sova gott i natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar