ÅlderB

Ålder S

ÅlderJ

söndag 28 april 2013

Soool!

En sån underbar helg vi har haft! Sol sol o sol! O härlig efterlängtad värme. Vårvärme så inte jättevarmt i skuggan men urhärligt i solen. Jag har njutit!

Igår blev sista delen av gräsmattan mossriven o räfsad. Tack mamma o pappa för hjälpen! Allt blev kört till tippen så nu är det så fint så! Lite löv runt infarten o björken där finns kvar men det värsta är taget. Härligt! Vi fick lastat all veden som skulle bort till pappa oxå så vi blev av med den högen :). Efter det hann jag tom med en intervallrunda i skogen. Går ju rätt fort än så länge, knappt 19 minuter var jag ute. Men ändå blir man trött :) Försökte pinna på så fort jag bara orkade o det är ju meningen. Sen på kvällen grillade vi hel kotlett med mamma o pappa, mums! Det blir så saftigt o gott!

Idag har vädret varit ännu bättre än i går! Knappt ett moln på himlen o rätt varmt o skönt. Jag o A o B gick tipspromenaden i morse, det var skönt. Fast B tyckte inte det var så kul hela tiden... Ville gå själv, eller inte gå alls utan leka o lite sånt. Men tillslut kom vi runt o 12 rätt hade vi :)
Sen gav jag mig på min bil. Dammsugning o dammtorkning. Herregud vad mycket grus det blir på en vinter... Sen tog vi o stoppade in hela familjen i den rena bilen o körde ner till Hydro (eller Quick Corner/St1) och köpte glass o tvättade utsidan på bilen i deras tvättstation. Nu är den riktigt ren o fin. Men en vaxning hade ju inte suttit fel... Upptäckte dock när jag studerade mitt verk att lacken håller på att lossna på fronten :( Den som byttes förra vintern efter krocken med vildsvinet... Inte lite tråkigt o dåligt o retligt o... Har skrivit ett mail till Lunds Bilskadecenter. Får se vad de svarar. Var inte förtjust i dem innan och detta gör ju inte saken bättre...

Det blev grillat till middag i dag med, man får ju passa på :) Kycklingfilé idag med potatisgratäng. Mums det med! O sen lyckades jag trots protester få lilleman i badet. Välbehövligt... Det var ett tag sen sist. Ibland gillar han det o sen helt plötsligt vill han inte alls... Fast han tycker det är rätt ok när man väl fått i honom i vattnet :)

Ingen löprunda idag dock. Skulle ju tagit en långrunda eller iallafall en medelrunda men det blev ingenting. Jag orkade inte... Tror mina ben behöver vila idag. Får försöka komma ut imorgon istället. Fast det ska regna imorgon så det blir inte lätt att tvinga ut sig själv då...

Denna veckan är lagom jobbig, Valborg på tisdag så den dagen är kortare, ledig på onsdag (1 maj) o sen bara två dagar kvar! På torsdag ska J praoa hos mig hela dagen. Hoppas jag har nåt vettigt att göra den dagen ;) Ärligt talat svårt med en sån här hattig vecka men vi får väl försöka tänka ut nåt bra. Summa summarum kommer det snart vara helg igen :)

Kramisar
Cilla

2 kommentarer:

  1. Hur gick det med reklamationen på bilen?
    *nyfiken*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gick bra. De lagade utan kostnad men det tog en dag längre än de sa att det skulle :(. Men nu är den fin igen iallafall!

      Radera