ÅlderB

Ålder S

ÅlderJ

tisdag 4 januari 2011

2011!

Så hade vi nytt år igen. Tänk vad tiden går… För ett år sen var jag i vecka 6-7 nånting o full av förväntan. Nu hoppas jag att 2011 inte blir lika spännande o omvälvande som 2010 utan lite lugnare.

Nyår firades hos Söderbergs med mycket o god mat o trevligt umgänge. Lilleman fick en 1/3 burk majs o potatispuré till lunch o det gick ner utan protester. På tre dagar var burken uppäten. I går kokte jag egen palsternackspuré o det slank ner det med. Han är ett riktigt matvrakLer. Igår var vi även på BVC o vägde o mätte. 8850g o 67cm. Följer sina kurvor bra o ligger över +2SD… Slår nu storebror med hästlängder vad gäller vikten… Tänk att han gått upp över ett kilo på en månad. Det är inte lite det… Hoppas kurvan planar ut snart.

imageimage

Igår o förrgår fick han även gröt på kvällen. Detta ledde till att han bara åt en gång på natten vilket ju är skönt. Igår blev det dock fel. Vi var o firade Lelle som fyllde 40 år på Puben o kom hem vid 8-tiden. Då var det ett tag sen han åt så jag hade rätt mycket mjölk. Men jag gav honom ändå gröt o han slök en hel smakportion. Lite mjölk drack han efteråt men inte mycket o sen somnade han. Redan innan jag gick o la mig var höger bröst stenhårt… Jag mjölkade ur en del o gick sen till sängs. Vaknar vi 3-tiden o känner mig som Dolly P… Får gå upp till slut tömma ur lite. Läcker som ett såll. Inte skönt alls att sova. Får ligga på rygg, nåt annat är inte att tänka på. Sover rätt dåligt fram till halv 6 när han äntligen behagar vakna o vill äta. Halv 9 till halv 6, det blir 9 timmar! Nytt rekord. O det hade ju varit skönt om mjölkproduktionen bara varit anpassad till att sova på natten… Men det blir väl mer rätt om några dagar. Ett gott tecken dock, det kanske kan bli hela nätter här oxå så småningom Ler.

Idag har jag o de två stora varit o åkt skridskor på badets parkering. Jag fick låna mammas skridskor för mina kan vi inte hitta Ledsen. Det gick sådär att åka. Jag har aldrig varit bra på det o nu var det många år sen sist. Men rätt kul ändå. Benjamin var hos mormor o morfar under tiden o blev ompysslad.

Anders började jobba igår efter en veckas ledighet så nu är vi själva på dagarna. Idag passade vi på att spela lite kort när B sov. Det var kul! Det har blivit mycket spel-spelande i jul då vi fick många nya spel i julklapp. Vi fick Repello, Den försvunna Diamanten, Ponder o Minotaurus. Syrran fick Ubongo. Ponder, Repello o Ubongo var roligast men de andra två lättare för barn. Men det är kul att spela spel.

Vintern har vi kvar. Ibland är det jättekallt som igår (-10 typ) i ibland kring 0 som idag. Detta har gjort att vi haft isgata o glashalt överallt. Inte kul! Behöver skaffa mig broddar så man kan gå utan att riskera armar o ben. För gå behöver man nu efter flera veckors stillasittande o ätande…

God fortsättning

Cilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar