ÅlderB

Ålder S

ÅlderJ

onsdag 19 januari 2011

Yes!

Så blev det mamma-baby-gympa idag ändå! B är fortfarande hes men väldigt pigg o glad o han är inte sämre så jag tyckte att vi kunde gå. Jag är fortfarande frisk peppar peppar… Det var en 10-12 mammor med bebisar i olika åldrar o det var styrketräning man fokuserade på. Himla bra o skön träning, nu är jag lagom mör i kroppen. Man ligger av sig väldigt mycket på hmm, typ 9 månader. Men skönt att komma igång igen! B låg på en filt på golvet o bara tittade. Han var helt fascinerad av alla mammor som for omkring runt honom. Först låg han på mage jätte-länge o sen blev han trött på det så jag vände honom till rygg (det gör han inte själv med mening) o då låg han där o tränade på att vända sig till mage men kom aldrig runt. När vi gick hem somnade han som en stock, helt slut Ler. Vi var väl hemma vik 11.15 ca o då slank jag in o duschade snabbt medan han sov i vagnen. Jag hann även äta innan han vaknade. Då var han jätte-hungrig så det blev att tina två klumpar grönsakspuré snabbt så han kunde få lite mat. Han åt rätt bra av grönsakerna men blev efter ett tag rätt arg o ville istället ha efterrätt (mangopuré). Gotte-gris! Verkar som om det kan bli en kamp att få honom att äta mat innan det blir efterrätt… I värsta fall får vi sluta med efterrätt o äta frukt vid andra tillfällen på dagen Ler.

Efter lite mer sömn fick han ligga på sin filt igen, det går himla bra rätt länge nuförtiden. När S kom hem tog han upp honom o pratade lite med honom o sen la han tillbaka honom på filten. Efter ett tag tittade jag till honom o då låg han på magen så jag frågade S om han lagt honom på magen. Nej det hade han inte sa han. Alltså hade B lyckats med hela vändningen o snurrat runt själv! 19 januari, 4½ månad gammal! Duktig kille. Jag fick vända tillbaka honom flera gånger efter det för han fortsatte att vända runt till mage nästan så fort han hamnat på rygg Ler.

Igår anmälde jag mig till fotografering för föräldralediga i Lund. Onsdagar kl 13-15.15 i 5 veckor… Så nu har jag ångest för mamma-babygympan är ju onsdagar kl 9.45-10.45… Vi är hemma kl 11.15 ca o sen ska jag då hinna duscha, äta, mata B, packa in oss i bilen o vara i Lund 13… Känns rätt stressigt Ledsen. Vet inte om jag ska avanmäla mig igen till fotokursen eller om jag ska hoppa över gympan de 5 veckorna… Typiskt att det ska vara samma dag i veckan! Vill ju göra båda ju! ÅNGEST!!!

Kram

Cilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar