ÅlderB

Ålder S

ÅlderJ

måndag 17 januari 2011

Förkylt…

Terminsstart innebär förkylningar. Förra veckan var A o J jätte-förkylda. A var dödssjuk enligt honom själv… J var hemma i fredags. Idag är B hes o rosslig men rätt glad ändå. Får se hur det utvecklas. S har hostat sen jul men verkar inte bli sämre iallafall… Känns som om det bara är jag kvar nu så det är väl bara en tidsfråga. Jag tänkte börja på mamma-baby-gympan denna veckan men vi får väl se hur det blir med det. Hoppade över kyrkans babycafé idag iallafall. Vill inte att B smittar andra bebisar ju.

Igår var det barnloppis på fritidsgården. Ett antal mammor (o några pappor) stod o sålde barnkläder o annat. Jag handlade en pyjamas, en skjorta, en jacka, en overall, en cykelhjälm o en mysdress (byxor o tröja) till B. Allt för under 200kr. Jag var nöjd!

Annars har det inte hänt så mycket. Vi fortsätter med grönsakspuréer till lunch o gröt till kvällen o det går som tåget. Känner att det snart är dax att börja med lite kött o fisk… På natten äter han oftast vid 2 o 6 typ även om jag kan få stoppa i nappar några gånger emellan. A har varit så snäll att han sovit i källaren några nätter nu när han varit som mest förkyld så att jag har fått sova mellan matningar o napp-i-stoppningar iallafall. Han snarkar o hostar rätt mycket så när han låg i sovrummet sov jag inte mycket alls…

Snön är på väg bort i en rasande fart nu. Har varit plusgrader o regn i flera dagar känns det som. Det tar hårt på snötäcket. Idag gick det äntligen att komma ut o gå så jag gick till konsum o handlade. För första gången sen typ 11 december… Det kändes i benen. O till det kommer att jag tränade med Wii fit igår i typ 45 minuter. Det känns oxå i kroppen idag. Härligt att komma igång lite! Det är hemskt vad man går ner sig när man inte gör nåt. Men det går väl att bygga upp igen får vi hoppas. Har börjat använda RunKeeper på iPhonen så man får lite koll på vad man går eller springer. Kanon-app!

Kramar Cilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar