ÅlderB

Ålder S

ÅlderJ

onsdag 26 januari 2011

Magsjuka–blä!

Så har vi haft magsjuka i huset Ledsen. S började i fredags kväll, kräktes två gånger men inte mer. Trodde nästan inte att han var magsjuk utan bara svalt en massa bassängvatten för han hade varit o badat med Annika S o barnen på eftermiddagen. Men på måndag morgon (tidigt) blev J sjuk. Hon höll sen på till mitt på dagen o var jätte-sjuk. Stackaren. På eftermiddagen kom A hem o var lite hängig. Vid 8 på kvällen satte det igång för honom o höll på halva natten… Igår låg han hela dagen o sov. Nu är det alltså bara jag o B kvar men vi hoppas att vi slipper. Jag hoppade över mamma-baby-gympan idag för jag är rätt trött o matt utan att ha varit sjuk. Man sov inte så mycket igår. I natt var det bättre dock. Ingen sjuk o B sov till halv fem innan han ville äta! Några napp-istoppningar hade vi ju klarat av innan men ändå! Härligt! Det finns hopp om framtiden. O mina boppar höll inte på att sprängas heller så jag kunde sova rätt bra jag med.

Annars går det bra med ätningen. Nu äter han en halv stor burk mat till lunch (6-månadersmat) plus fruktpuré till efterrätt (halv burk) o numer även vatten att dricka. På kvällen äter han minst en portion gröt. I övrigt är det fortfarande amning som gäller men man kunde ju byta ut förmiddagsmålet mot fruktpuré om man ville men än så länge känns detta bra tycker jag.

Det har nog blivit lite lite dricka för honom de senaste dagarna för nu är han lite förstoppad. Därför började vi med vatten till maten idag o vi har även köpt katrinplommon-puré som han ska få till gröten. Vi får hoppas det hjälper.

Rullningen är han bra på, ligger oftast på magen även om han kan bli arg när han rullat dit o egentligen inte vill ligga så. Han gillar när man kittlar honom o busar för då skrattar han högt.

Idag har vädret varit rätt bra, solsken o –2 grader. B o jag rymde fältet ett tag o tog oss en promenad ner till Konsum. Vi plockade upp S på vägen hem. Härligt med en promenad o skönt att andas frisk luft ett tag.

Kramar
Cilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar