ÅlderB

Ålder S

ÅlderJ

torsdag 3 februari 2011

En-taggare!

Så är man 5 månader sen i måndags o sen igår även en-taggare! Mamma kände en liiiten vass kant i nederkäken igår. Så första bissingen har tittat upp!

5-månadersdagen firade vi med att gå till småbarnsträffen på Kyrkanshus. Det var himla trevligt med sångstund o fika. Många kompisar att titta på o det är alltid kul! Efter sångstunden var jag dock jätte-trött o somnade nästan sittande så när mamma fikat klart gick vi så jag fick sova i vagnen.

I tisdags var vi en sväng till Nova för att leta filtar som syskonen kan ha till lägerbålsfiltar men vi hittade inga. Ja inga som inte var fleece eller för dyra alltså…

I går var det mamma-babygympa. Gympa för mamma iallafall Ler. Jag somnade på vägen dit o vaknade lagom tills efter uppvärmningen då Bodil levererade mig till mamma. Sen låg jag o lekte på min filt medan mamma tränade. När vi gick hem somnade jag igen o fick sova ute o det gjorde jag i en timme ungefär. Sen fick jag mat o då insåg mamma att det är dax att börja med hela burkar o inte halva som jag fått hittills. Jag åt nämligen en halv burk mat, en halv burk frukt sen två boppar… Sen var jag nöjd. O på kvällen åt jag som vanligt 1,5 portioner gröt. Matvrak är jag Ler.

Idag är vi hemma o tar det lugnt för det har varit mycket flängande denna veckan o imorgon är det mammafika igen. I kväll ska mamma hjälpa till på syskonens scouter o pappa ska skära ner några rådjur så jag får vara hos mormor o morfar ett tag. Det blir nog mysigt tror jag Ler.

Kramar
Benjamin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar