ÅlderB

Ålder S

ÅlderJ

söndag 3 juli 2011

10 månader

Nu är jag tio månader, eller jag har varit det i några dagar nu. Jag övar på att stå själv, kan stå i över en minut utan att hålla i mig. Eller ja, det går bättre om jag håller mig i en leksak eller pinne eller nåt men jag håller mig inte i nåt fast o stabilt. Mormor såg att jag tog två steg själv i förra veckan men det har inte hänt igen direkt. Men det kommer väl när jag har bättre koll på balansen.

Äter gör jag som en häst, men det går långsamt, tar gärna minst en halvtimme på mig att få i mig maten. Vill helst äta själv men det får jag inte alltid. Kakor har jag fått smak på… Gärna en kaka i varje hand, då kan jag roa mig länge Blinkar. Mjukglass är oxå gott, mmmm.

Favoritsysselsättningen är ändå att bada! Det är sååå kul! Vill aldrig gå upp. Möjligtvis kan jag tänka mig att lämna barnpoolen om jag får gå till någon av de större poolerna. Favvisen är den största poolen om jag får bada med de stora människorna. Det är såå härligt att få flyta omkring i vattnet. Mamma har köpt en simring till mig nu som jag ska få prova nästa gång. Havet har jag oxå provat men det är så uschligt kallt. Bara 12 grader typ. Det gillar inte ens jag… Men jag vill gärna gå i tills jag upptäcker hur kallt det är. Jag lär nog bli som min bror, ett riktigt baddjur!

Idag fick jag åka cykel för första gången. Mamma o jag o J cyklade ner till hamnen o satte upp en annons på Js gamla cykel. Det var härligt! Jag satt o drog mamma i tröjan o sjöng. Det vill jag göra fler gånger!

Kramisar
Benjamin

1 kommentar: