ÅlderB

Ålder S

ÅlderJ

fredag 8 juli 2011

Den sjukaste sommaren

Detta måste vara den sommar som går till historien som den sjukaste någonsinSjuk. Hoppas jag så det inte kommer en som är värre… Det började till midsommar då Kalle kom hit (till Hällevik) med hosta o feber. Elise stackaren var hemma o ännu sjukare, blev till och med inlagd till slut Ledsen. Sen var väl allt frid och fröjd i två veckor. Till i söndags, då fick Sebastian feber o ont i huvudet o halsen. Dagen efter var han rätt ok men lite ont i halsen. Då insjuknar Josefine istället med feber o ont i huvudet… Hon har nu legat sen dess (femte dagen idag) med hög feber som kommer o går och en rälig hosta. Var hos doktorn i går men han hittade inget. Får hoppas att det förblir en virusinfektion och att hon blir frisk snart. Anders har ju jobbat i två veckor och skulle jobba sista dagen idag för att komma upp ikväll. På söndag skulle det bära av till Norge för en veckas fiskeresa. Dock insjuknade han igår. Idag ligger han där hemma själv i ca 40 graders feber, ont i kroppen, ont i huvudet o med hosta. Influensa med andra ord! Blä! Hos Söderbergarna har Lelle och Pia insjuknat (o Johanna) med feber o hosta. Nu känner jag att det gärna får räcka så här. Jag vill INTE bli sjuk! Jag är nu själv med barnen i stugan hela helgen. Mina föräldrar åkte hem idag o kommer igen på måndag lunch ca. Om jag blir sjuk vet jag inte hur det ska gå… Man tar inte hand om en 10-månaders bebis när man har 40 graders feber… Man tar inte hand om någon när man har så hög feber… Hoppas jag slipper det. Anders får komma upp när han är bättre, hoppas bara han klarar sig på egen hand när han är så sjuk. Nästan så man känner att man skulle köra hem men det är inte lätt på egen hand det heller. O Josefine känner nog inte för att sitta i en bil i 1,5 timme…

Ja vi får väl se hur det utvecklas och vem som blir nästa offer… Lilleman har varit rätt gnällig idag o känts lite varm men det kan ju vara en tand på G oxå. Jag hoppas det. Det verkade hjälpa med lite paracetamol iallafall…

Nu har det börjat regna o det lär det väl göra resten av dagen så vi får sitta inne… Har tackochlov hunnit med en tur till byn o handlat lite. Vi klarar oss nog matmässigt i några dagar nu om det skulle krisa.

Kram på er
Cilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar