ÅlderB

Ålder S

ÅlderJ

söndag 17 juli 2011

Vinka

Nu har pappa äntligen kommit hit! Han kom i torsdags när mamma o Josefine varit på sjukhuset i Karlshamn o röntgat J (lungorna). Och ja, hon hade lunginflammation hon oxå (precis som pappa o många andra denna sommar). Nu går hon på Doxyferm o pappa på Abbotticin. Pappa var väldigt väldigt sjuk förra helgen o i måndags orkade han inte mer så det blev läkarebesök med lunginflammationdiagnos som följd. Nu börjar både han och J bli väldigt pigga o friska. Nu är det mest mamma kvar som hostar. Vi får hoppas att det inte blir mer sjukor nu.
Mormor o morfar körde hem igår efter att ha varit här väldigt mycket i sommar. Stugan är klar på utsidan o rummet är tapetserat så de har varit väldigt flitiga. Jag har gjort mitt bästa för att hjälpa morfar när han jobbat. Jag älskar att krypa in i huset o sitta o pilla med verktyg o skruvar. Hur kul som helst! Man blir väldigt dammig om byxorna o benen när man är där inne bara med det brukar mest leda till att jag får bada o det gillar jag ju så…
benjamin-0011benjamin-0014
Vinka har jag lärt mig nu som rubriken antyder. Kan vinka på kommando, ibland med en hand, ibland med två Ler.
Språkmässigt har jag lämnat stadiet med *app-ljuden. Nu är det mycket määr, ääär, neej (o skaka på huvudet).
Nej, nu ska jag ut på nya äventyr
benjamin-0027
Kramisar
Benjamin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar