ÅlderB

Ålder S

ÅlderJ

måndag 8 oktober 2012

Höst och handboll mm

Så hade det gått ett par veckor igen då… Antingen har jag fullt upp att leva eller så har jag inget att skriva om… Vet inte vilket som är mest rätt Blinkar.

Lilleman växer och utvecklas för fulla muggar. Mycket bygga klossar, rita och sjunga just nu. Lite nya sånger har han börjat med. Innan var det mest Bä bä men nu är det Imse vimse, Var är tummen och Blinka lilla oxå. Han är riktigt duktig tycker jag Ler (förstås).

Nya ord kommer hela tiden och jag har tappat kollen. Ett som är rätt sött är “deja” som betyder dela. Han härmar mycket som man säger nu och pratar nästan jämt.

S har ju börjat spela handboll och i söndags var det premiär-cup (eller vad det nu var). Tre matcher spelade de i Malmö (Baltiska hallen). Motståndare var Ystad IF 1 och 2 samt Trelleborg. YIF var totalt överlägsna så det var synd om dem. 23-0 i första matchen. Men hej vad de lärde sig mycket! Sista matchen gick mycket bättre och totalt på hela dagen fick de in 3 mål. Men så var de nog outstanding i klassen mest nybörjare… S var helt knäckt efteråt, han hatar att förlora, men ville inte sluta spela utan snarare spela fler kvällar i veckan! Bra reaktion ändå tycker jag! Hoppas han inser vitsen av att träna och öva på skott och passningar…

Jag tyckte det var riktigt kul att vara förälder o sitta på läktaren o heja på Ler. Trots att de inte hade en chans var det spännande att följa matcherna och man levde sig in i kampen. Finns väl en viss risk att man blir sån där hemsk förälder som engagerar sig för mycket… Fast handbollsföräldrarna var rätt lugna, inte mycket liv på läktaren. Fotbollsföräldrar är nog värrre Blinkar.

Träningen gick oxå bra i helgen. Fick sprunget 1 h i lördags tack vare att GoS passade barnen (och putsade mina fönster och manglade mina handdukar…) TACK!!! I söndags hann jag äntligen med BP! Nytt program till råga på allt så idag har jag ont lite överallt… Märkligt att träningsvärk kan få en att känna sig sjuk nästan. Som influensa lixom. Men det går över till imorgon hoppas jag. Eller så är det värre… Ler. Som tur är är det föräldramöte på Vitsippan imorgon så jag behöver inte kunna träna då Blinkar.

Hösten är här på riktigt nu, löven är vackra i höstfärger och temperaturen börjar sjunka. En härlig tid om vi får slippa allt regn… Det har vi fått nog av de senaste veckorna.

Ovanvåningen har fått innertak och väggar. Anders har dragit elen så nu ska det isoleras och gipsas på andra sidan om väggarna. Det kommer bli hur bra som helst tror jag! Om bara lilleman kan vänja sig vid att sova utan oss så… Men det är ju ett tag till tills han ska flytta. Allrummet blir ju mindre förstås men ändå helt ok. De utnyttjade ju inte hela rummet som det var innan. Och om gillestugan blir kvar blir ju där ett stort rum de kan vara i oxå. Längtar massvis tills allt är klart!

Kramar
Cilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar