ÅlderB

Ålder S

ÅlderJ

onsdag 17 oktober 2012

Lagen om alltings…

Ja så blev det ingen shopping idag iallafall då. Men det var inte mitt fel! När jag vaknade i morse kände jag mig lite snurrig och hängig så jag var osäker på om jag var frisk och skulle kunna gå, men innan jag hann fundera alltför länge ringde telefonen och shoppern själv avbokade då hon var jätteförkyld Ledsen. Men så slapp ju ja ta nåt beslut iallafall… Har varit lite slö och matt hela dagen och jag vet inte om det är min version av magsjukan eller om det bara är för att man varit passiv i två dagar och lite sympatisjuk. Jag orkade åka ner till Konsum o handla iallafall. Men nån vidare aptit har jag inte haft. Märklig känsla och svårt att säga att man är sjuk, men heller inte frisk. Ja ja. Blir det inte värre så ska jag inte klaga! De andra sjuklingarna har varit på benen större delen av dagen. S är helt ok men så var han inte så jättesjuk heller. J är fortfarande matt emellanåt och orkar inte vara uppe i för långa stunder i taget. Då blir hon matt o får lägga sig en stund. Vi får väl se om hon orkar gå i skolan imorgon. A har varit uppe hela dagen så jag antar att han mår bättre även om aptiten inte riktigt är vad den brukar. Och lilla B är snorig men pigg och glad som vanligt Ler. Natten var lugn och alla sov gott. Inte ens B hostade särskilt mycket vilket uppskattades av oss andra.

Han utvecklat i språket så himla mycket nu. Säger “jag” och “mig” typ “hjälpa mig” och “putta mig”. Skiljer på “bok” och “boken” på rätt sätt. Han älskar att läsa böcker och helst ska man gå igenom hela högen innan han är nöjd… Har en hel massa ord i meningarna och kan berätta det mesta. Han är så duktig! Ler

Nu är det läggdags för den minsta och sen får man se hur morgondagen blir!

Kramar
Cilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar