ÅlderB

Ålder S

ÅlderJ

söndag 10 oktober 2010

Gott o blandat

Hopplan hejsan, så har en hel vecka gått nästan.
I fredags var mamma o jag på återträff för FuB-gruppen o alla magarna hade blivit bebisar som jag :). Det var 4 pojkar o 3 flickor, jag var näst yngst men inte näst-minst... Fast det var andra pojkar som oxå var rejäla bitar så jag var heller inte störst. Mamma tyckte det var väldigt kul att se alla bebisar. Vi har redan bokat in första hemma-träffen, det blir på måndag nästa vecka. Det ska bli så trevligt tycker vi båda.

I lördags var mamma, jag, J o S o mormor o morfar på Stångbymässan. Mamma handlade rätt mycket o bla fick jag en blåbärsmössa. Jag är såå fin så!
På kvällen skulle vi varit hos några vänner men de hade blivit sjuka så vi blev hembjudna till moster o morbror istället. Väldigt god mat fick de som åt o sen spelade de spel. Jag var kinkig som vanligt så jag fick vandra mellan famnarna... Mamma har köpt nya nappar till mig, lite större o olika former. Jag gillar de runda vanliga MAM napparna bäst, de från 6 mån i latex. De funkar mycket bättre än de för 0-6mån. De är så små! I gårkväll kunde mamma till o med få mig att somna i vaggan med nappen i munnen även om det tog en halvtimme med flera napp-istoppningar.

Leendena kommer mer o mer o igår började jag så smått alstra ljud oxå (inte skrik då utan joller). Mamma tycker det är så gulligt o att jag är jätte-söt :).
Jag kan lyfta huvudet jätte-bra nu när jag ligger på mage men jag orkar inte särskilt länge. Jag sitter  helst i min babysitter eller är i famnen när jag är vaken. Eller varför inte Babybjörn-selen. Den är bra.

Nej nu är det snart dax att sova!
Kramisar B

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar