ÅlderB

Ålder S

ÅlderJ

måndag 2 maj 2011

8 månader!

Jaha, så är man 8 månader gammal då. Rätt stort va? Jag övar för närvarande mycket på mitt pincettgrepp och att krypa på riktigt. Jag kan krypa men jag gör det inte så ofta. Iallafall inte hemma för vi har så hala golv. I fredags hade vi mammafika o då kröp jag rätt många steg i rad. Men sen dess har det mest varit ålning igen. O jag kommer ju rätt långt med det oxå. Så långt så att det kom upp en grind i helgen. I hålet ner till källaren. De vill visst inte att jag ska stå på näsan nerför den trappan. Det kan jag väl vara rätt tacksam över! Det ska upp en grind till i den andra trappan men det var tydligen inte så enkelt så det fick vänta. O jag är inte så bra på att klättra uppför trappor än så det gör nog inte så mycket.

Jag var med när vi köpte grindarna. Det var i lördags. Josefine ville ha sommarskor så mamma tog oss alla barn o körde till Burlöv center. Där blev det grindar o cykelhjälm till mig, 3 par skor till J o 2 par till S. Alla var nöjda. Mest nöjd var nog S som fick köpa ett Lego StarWars III för egna pengar. Åt gjorde vi på McDonalds. Ja jag fick ju bara en burk mat som vanligt men de andra fick hburgare eller kycklingbitar. O alla blev mätta Ler.
På kvällen var det valborg o mitt första besök vid majbålet. Det var väl helt ok. Jag var rätt trött men som tur var hade mamma tagit med välling och när jag fått den kändes det lite bättre. J o S lyckades samla på sig en himla massa godis i godisregnet o tänk, de bjöd inte mig på en enda bit! De tyckte att jag var för liten. Vaddå liten, jag är ju 8 månader ju! Är man inte stor nog för godis då??? Nähä, tydligen inte. Jag får nöja mig med glass ibland… Men det är rätt gott det oxå.

Igår gick mamma o jag tipspromenad runt Badet. Jag skulle sova men det gjorde jag bara i 20 minuter, sen var jag vaken hela rundan. Jag är inte så bra på att somna om om jag fått mig en powernap. Mamma fick alla rätt iallafall (och kom faktiskt tvåa!) o lyckades även ta en cache på vägen som vi sprang förbi. Så hon var nöjd.

Nu är det måndag o egentligen var det väl dax för mamma att jogga lite i förmiddags men hon orkade inte så vi fick en lugn morgon hemma istället. Vi har inte ens varit o handlat än. Det får vi nog göra efter lunch idag.

Kramisar
Benjamin

2 kommentarer:

  1. Vad roligt att hamna här hos dig. Visste faktiskt inte att du bloggade. Har försökt läsa igenom lite nu och du skriver jätte härligt. Så nu får du dras med mig också =)
    Så bra att din pappa också har teckenspråks kunskaper - alltid skönt att ha någon att fråga på nära håll. Problemet blir att de på dagis tecknar mer TACK-teckenspråk och det är ju inte alla tecken som är de samma, men vi tar en dag isänder. Det har i alla fall hjälp Isolde enormt mycket.
    Kramar Erika

    SvaraRadera
  2. Kul att du hittade hit och tittade in :). Har inte så många läsare så du är välkommen!
    Pappa har tecknat hela livet o är nu pensionär och brinner för teckenspråk och teckenstöd så han hjälper säkert gärna till om ni behöver det. Hör bara av dig kan jag förmedla kontakten om du inte hittar honom själv.

    SvaraRadera