ÅlderB

Ålder S

ÅlderJ

fredag 6 maj 2011

Godkänd och 3-taggare

Så då var man godkänd igen då. 8-månaderskontrollen gick galant. 11,745 kg tung och 73,5 cm lång. Viktkurvan har börjat plana ut så smått så jag kanske kan närma mig de andras kurvor så småningom.

imageimage
Mamma upptäckte även idag att nr 3 är uppe (eller nere eftersom den sitter där uppe) nu (tanden alltså) så jag är numera certifierad 3-taggare!

Kryper gör jag nu mer och mer. Inte till 100% men det går framåt. Pratar o sjunger o bubblar gör jag oxå när jag är på det humöret.
Sovandet går väl sådär. Ibland sover jag 2.5 timmar på dagen i sträck, ibland blir det bara korta 25-30-minuters pass. Å mamma kan aldrig veta när det blir långt pass eller kort för det säger jag inte!
Reser mig gör jag oxå nu mer o mer mot möbler o sånt. Fast oftast kommer jag lixom inte därifrån utan fastnar i stående eller knästående o blir lite lessen så då får mamma komma o hjälpa mig ner igen. Å ibland får jag tag på nåt att hålla mig i som inte är stabilt o ligger still så då står jag på näsan (eller trillar baklänges kanske är vanligare). Men skam den som ger sig! Lite bulor får man tåla.
Nä nu ska jag ge mig av på upptäcktsfärd i hallen. Där finns så mycket skor o grus o pinnar som man kan smaka på!

Kramisar
Benjamin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar