ÅlderB

Ålder S

ÅlderJ

fredag 6 maj 2011

Intensiv vecka

Det har varit en intensiv vecka… I måndags tog vi det lugnt som för att ladda batterierna. Sanningen är att jag var helt slut och behövde ta det lugnt. Handla gjorde vi när vi ändå var å hämtade J på Kyrkis så inte ens det gjorde vi, gick o handlade…
I tisdags var jag o hälsade på J i skolan medan morfar passade B. Det var intressant. Jag fick vara med på en engelske-lektion och en i matte. Väldigt trevligt. Jag förstår dock inte hur jag kan få en dotter som är så slö o ointresserad i skolan…

I onsdags var det gympa som vanligt. Vi var bara 4 totalt så det blev tuff körning. Jag fick dock en blöjbytespaus så jag kunde vila upp mig lite Blinkar. Efter lunch o dusch fick vi även ta en tur ner till Konsum så det blev mycket motion den dagen.

I torsdags var det sen dax för besök hos S i skolan. Oxå mycket trevligt o intressant. Det är många i 2an som har svårt att sitta still o koncentrera sig på det de ska. Många är lättstörda och sysslar gärna med annat… Skulle behövts 3-4 vuxna till i klassrummet om alla skulle få gjort nåt vettigt på lektionerna.  Synd att det inte finns resurser så det räcker. Det är många undervisningstimmar som går till spillo… På rasten spelande vi King-out, det var väldigt kul. S informerade sina kompisar om att alla var tvungna att vara snälla mot mig för jag var nybörjare Ler.

Idag var det så dax för BVC men det har ju Benjamin redan berättat om. Vi hade tid redan kl 9 så det blev en lite stressig morgon, jag var tvungen att duscha oxå men vi hann till och med gå ner. Sen visade sig att Margareta var sjuk så Annika hade häcken full och var ca 30 minuter sen så vi hade gott om tid… Ja ja, det gick ju bra iallafall o jag hade inte bråttom. B höll sig vaken ända tills kassakön i Konsum efteråt o sen sov han till halv tolv typ. Det var bra. Idag har varit en bra dag då han varit på gott humör, ätit och sovit bra. Han har krupit massvis och det börjar gå fort nu så jag tror inte han kommer att åla så mycket mer nu. Utomhus går ju krypandet mycket fortare o lättare än ålandet.

Imorgon är det familjedag på scouterna, vi ska till Häljasjön o paddla och köra lite GPS runt om kring. Vädret verkar bli härligt så det kan bli en skön dag. Ser vi fram emot!

Kramisar
Cilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar