ÅlderB

Ålder S

ÅlderJ

söndag 29 maj 2011

Morsdag

Idag var det morsdag. Och tack vare att min egen mor åkt till Barcelona på semester kunde dagen ägnas åt mig Ler. Sovmorgon fick jag inte, det såg lilleman till. 5.50 tyckte han att han inte ville sova mer utan stiga upp o ha välling. Han tyckte väl att jag skulle njuta av morsdag till fullo o inte sova bort den. Gick dock o la mig igen vid halv 9 för då orkade jag inte mer. Sov väl en timme eller nåt.

Undertiden fixade Anders pastasallad som vi tog med oss ut till Vombsjön där vi letade lite skatter. 5 st hann vi med innan vi var jätte-hungriga. Typiskt nog började det regna när vi skulle äta så vi fick slänga i oss maten o sen slänga in grejorna i bilen innan det började ösa ner. Vi insåg att det nog var lika bra att köra hem o äta klar det hemma. Dock stannade vi o tog en cache till på vägen hem så 6st totalt blev det. När vi kom hem var regnet över men jag var nöjd med skattletningen så det gjorde inget.

Efter lite städning och den dagliga dammsugningen (är sååå trött på fällande gamla hundar!!!) fick jag ge mig ut på en joggingtur. Valde att springa Rausingsrundan. Det blev lite längre än vanligt och framförallt tuffare terräng… Fick gå en del i uppförsbackarna men det tyckte jag var ok. Blev ordentligt trött o det känns att både ben och hjärta fick sig en genomkörare. Skönt! Väl hemma fick man ta sig en dusch o sen blev det god vilt-(hjort?)-gryta o vin. Mums!

Nu ska jag få öppna presenter (tydligen) o sen är det mästarnas mästare. En perfekt avrundning på en härlig dag!

Kramisar
Cilla

2 kommentarer:

  1. Men heeeej!

    Jag visste inte att du bloggar! Detta vill jag ju följa så klart! :)

    Kram Anne-Li

    SvaraRadera
  2. Joho du det gör jag. Men inte så ofta o kanske inte så intressant men ibland skriver jag en rad eller två :). Du får gärna följa :)

    SvaraRadera