ÅlderB

Ålder S

ÅlderJ

onsdag 18 maj 2011

Fyra

Jaha då var tand nr 4 oxå uppe nu då. Ja den har varit det i några dagar nu men ingen har haft tid att rapportera om det. Annars går allt sin gilla gång. I går lyckades jag komma ett par trappsteg upp i trappan innan mamma kom o hämtade ner mig igen. De stora barnen var där uppe o lekte o jag ville ju oxå vara med… Men se det fick jag tydligen inte Ledsen. Pappa kommer säkert sätta upp en grind även här inom kort skulle jag tro.

Igår lagade mamma mat till mig igen. Nån slags gryta med blandfärs o rotfrukter. Jag fick ris till igår. Det var gott. Jag gillar att äta samma mat som de andra men ibland passar det ju inte riktigt o till lunch måste jag ju äta nåt oxå så då är det bra att ha mat till mig i frysen tycker mamma. Ja en del burkmat får jag ju oxå fortfarande men det är tydligen lite dyrt tycker mamma. Fast jag tycker det är gott!

I lördags var mamma o de stora barnen på Bakken. Jag fick inte följa med så jag var hos mormor hela dagen. Pappa o morfar var i Hällevik o byggde en ny stuga som mormor o morfar ska ha på vår tomt. Jag hade det iallafall väldigt bra hos mormor.

Förra veckan var annars rätt händelserik den med. På måndagen skulle S få en spruta i skolan så då var mamma o jag där för att hålla honom sällskap. På tisdagen skulle mamma dra ut en tand så då fick jag (o de andra) vara hos mormor o morfar under tiden. Ja vi var där hela eftermiddagen o åt middag oxå. Mormor är så snäll o skämmer bort mamma… I onsdags var det gympa som vanligt men annars tog vi det lugnt. I torsdags fyllde mamma år och det firade vi på kvällen hos moster o morbror (eftersom moster fyllde år i onsdags). Sen var det fredag o mamma-fika hos Izak. Puh, det var rätt mycket det faktiskt. Tur vi inte försöker hinna med kyrkis längre… Det går inte. Jag måste ju sova nån gång oxå.

Här kommer lite bilder mamma har fixat med i sitt nya program som hon fick i födelsedagspresent (Lightroom 2). På den första är jag 7 månader, på de andra nästan 8½.

7 månader 005-Redigera-1-2 067-1068-2079-4093-5

Kramisar
Benjamin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar