ÅlderB

Ålder S

ÅlderJ

fredag 26 augusti 2011

Fredag…

Alltså vart tog denna veckan vägen??? Det var ju alldeles nyss det var måndag o skolstart och vips så har de gått en hel vecka! Inte klokt. Ja det är ju inte bara veckan som har gått, jag har oxå gjort det. Gått alltså. Massvis känns det som. Idag var det utdelning av scoutlappar som gällde så 2/3 av Idala området har jag traskat igenom. Först gick jag bort till PB och hämtade lapparna och fick en snabbtur i vårt gamla hus. Kul! Sen gick jag och delade ut första rundan. Sen hem för att äta lunch. Precis när vi är hemma säger det pang i vagnen (Teutonian) och en plastmockajuck går sönder Ledsen. Den är ju begagnad från 07 så det var väl kanske inte annat att vänta men ändå! Jag gav verkligen för mycket för den vagnen Arg. Dumma mig. Tänkte iallafall ta reda på om det går att laga och om det är lönt så jag gick in för att hämta kameran som låg i sin väska i klädkammaren. När jag lyfter upp väskan ser jag en massa små skalbaggar, MJÖLBAGGAR!!! Blä! Alltså var det bara att städa klädkammaren… Inte så konstigt kanske att vi fick en invasion med tanke på att det låg massvis med gammal hundmat på golvet plus en påse med hundmat, en säck med solrosfrön och en öppnad påse med talgbollar… Nu är allt utslängt och hundmaten har fått flytta in i en hink med tättslutande lock. Ja ja…

Resterande lappar delades ut lite senare med hjälp av de stora barnen Ler. De cyklade o la lappar och jag gick med vagnen (Emmaljungan denna gången…). Gick hur fort som helst kändes det som. TACK för hjälpen älskade ungar!

Nu är det fredag och snart dax att börja med maten. Det vankas Tacos idag. Som plåster på såren till ungarna som stått ut med allehanda grytor denna veckan.

Tjabba
Cilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar