ÅlderB

Ålder S

ÅlderJ

torsdag 25 augusti 2011

Vardag

Jaha, då har skolan börjat igen då och vardagen infunnit sig. Det är trots allt rätt skönt. Man kan inte ha semester jämt… Ungarna behöver komma iväg o bli lite stimulerade.

Josefine började 4:an på Svalebo i måndags. Stort! Men det gick hur bra som helst. Jag cyklade dit med henne o stannade tills de skulle gå in, mest för att jag var nyfiken på vad fröknarna skulle säga. J hade fullt upp med sina kompisar. Sen cyklade hon själv dit i tisdags o i går. Gick kanon. Idag regnade det o åskade lite så då åkte hon med pappa. Men då får hon gå hem…
Sebastian började 3an och det var inga problem. Har i stort sett samma pedagoger, en är utbytt men det blir säkert bra. Han har lekt med kompis varje dag efter skolan denna veckan. De är som galna… Uppdämt behov tror jag allt.

Själv har jag kommit igång o röra på mig igen. Märker att man inte gjort det så mycket i sommar. Sprungit har jag ju gjort en del men för övrigt rör man inte så mycket på sig. Nu blir det promenader varje dag o det behövs. Hade gått upp 2 kg i sommar Ledsen. Nu har jag ca 10kg att gå ner… Är ju en del så det är bara att bita ihop. Promenader, mindre fikor o så gympa. Får se hur långt det räcker. Hade tänkt börja på bodypump i tisdags men då fyllde Pia år så då blev det kalori-intag istället Blinkar. Gott o trevligt. Hann dock med en joggingtur på förmiddagen. Med Teutonian… Tungt men effektivt antar jag. Igår blev det BodyBalance. Mycket skön träningsform som jag hoppas jag kan hinna med fler gånger i höst. Men risken är att det inte blir så… Vill helst gå på bodypump på tisdagar o Zumba på torsdagar. Kanske inte så poppis med Bodybalance på onsdagar då… Vi får se, när det går så går det.

Har ju glömt berätta om firmafesten! I fredags hade jobbet fest på Snogeholmsslott för att fira att vi överlevt i 10 år… Tänkte först inte gå pga lite tråkigheter på jobbet men övertalades av Helene och det ångrar jag inte. Mycket trevlig kväll! Först blev det dryckesprovning med en ölsort, tre röda viner, två whiskys och en rom. Gott! Sen var det middag med underhållning från spexarna i Lund. Otroligt kul.  O efteråt disko o bar. Jag har så trevliga arbetskamrater så det är nästan så att man längtar till att få börja jobba igen! Det festligaste var när vi skulle hem. Man hade abonnerat en buss som skulle köra alla hem (körde oss dit oxå) och vid 1 gick vi alla ner till parkeringen för att gå på bussen men då ser vi att den har försökt backa och kört ner i diket med bakdelen. Framhjulen hänger i luften i bakhjulen bara spinner. Den står tvärs över vägen o kommer ingenstans! Chauffören var måttligt road… O vi andra oxå. Alla ville ju bara hem. En ny buss skulle kunna komma om ca en timme, taxi från Lund skulle ta ca 40 min. Då kommer min kära make på att vi kan ringa JV Taxi som ju utgår från Veberöd. O jodå, de kunde fixa fram 4 bilar som kunde ta återstående 23 personer till Veberöd o Lund! De var där på en kvart. Kanon! Vi var hemma vid 2 så det var max en halvtimme senare än beräknat. O nu slapp vi gå från Sjöbovägen Ler.

Nu verkar det ha slutat regna. Skönt, då kanske det kan bli en promenad idag oxå då!

Kramisar
Cilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar