ÅlderB

Ålder S

ÅlderJ

tisdag 16 augusti 2011

Hemma igen!

Två månader (eller 8 veckor iallafall) blev det i stugan innan vi kom hem igen. Ialla fall för mig o Josefine o Benjamin. Anders var ju hemma o jobbade o var sjuk. O Bastian var hos tandläkaren med A en dag. Men vi andra var inte hemma alls på hela tiden. Känns rätt häftigt faktiskt. Har aldrig varit hemifrån så länge nån gång innan. Hittade knappt i köket när jag kom hem Ler. För att inte tala om Benjamin. Han mindes nog inte nåt alls från detta huset. När vi åkte kröp han, när vi kom hem gick han… O öppnar skåp o lådor… Oj vad han kan helt plötsligt… O undan går det. Här hemma finns ju inga mattor eller sladdar på golvet som man måste ta sig över. Mycket lättare att gå här.

Hur som helst är det himla skönt att vara hemma. Ska bli helt ok med lite vardag igen. Man kan inte vara ledig jämt… Idag har det varit tvätt o tvätt o tvätt… Skulle kunna tro att man inte tvättat alls på två månader men det har jag ju. Tack och lov var det fint väder idag så jag kunde hänga ut 3 maskiner. Hoppas det blir torkväder fler dagar för jag är inte färdig än…

Idag blev det oxå en tur till Staffanstorp för att titta på familjens nya medlemmar, två små gerbilhanar! På söndag ska vi hämta dem för den ena var för ung än. Josefine har tjatat i över ett halvår och jag sa att efter sommaren kunde det kanske vara ok. O nu är det ju det, efter sommaren alltså. Å så hittade hon några till salu på Blocket så då var det ju inte mycket att göra. Men de var  sååå söta Ler. Blir nog bra. Ska bara få tag på bur (akvarium), spån, matskål, vattenflaska, sand osv… Får bli en tur till en djuraffär endera dagen. Anders bror hade kanske ett akvarium över som skulle kunna gå att ha så det löser sig nog. Ska bara hitta nånstans för det att stå oxå… Spännande blir det!

Kramar
Cilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar